Gå til innhold

Misset jeg EL ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk positiv el- test på mandag, og hadde sex bare før dette, altså søndag, lørdag og dager før. Men IKKE mandag og tirsdag! Uff altså, ble sånn pga ulike vakter på jobb og slitenhet osv, men nå er jeg redd jeg har gått glipp av el, i dag ble el-testen negativ igjen, og det tror jeg den var i går også. Burde jo ha kjørt på mandag og i går :S

Dårlig følelse nå altså! :( men får vel ta en runde for sikkerhets skyld i dag og.. :P Men er det egentlig for sent nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier jo at det er viktigst å ha sex i dagene før selve EL, så sjansene dine bør være gode likevel tenker jeg :)

Egget kan vel leve i opptil 12-24 timer etter det har sluppet, så om det ikke slapp før i går (mest sannsynlig) så har dere jo en liten sjanse ved å hoppe i høyet i dag og :) har begynt å tempe jeg nå, for å vite hvilken dag etter positiv el-test jeg faktisk har eggløsning. Tror det varierer fra person til person, selv om de sier 12-36 timer etter første positive el-test.

Massemasse lykke til!! :)

Skrevet

Enig med spirei2011 :o)

Sædcellene lever jo mye lenger enn en eggcelle, så selvom dere ikke hadde sex på el-dagen eller i går, så har dere likevel en god sjangs :o)

Men det skader jo ikke å ta en varmende øvelse i dag også pga kulden ;o)

Skrevet

Jeg tror du har gode sjanser!! :)

Seden lever i opptil 6 dager, og skal helst være i livmora når egget løsner! Så hadde du sex søndag, og egget løsnet mellom mandag og onsdag, så bør du jo ha gode sjanser :)

Lykke til!

Skrevet

Godt å høre ! Håper dere har rett, er bare så irriterende! ;) Ja får bli litt aktivitet her i kveld også :-D

Har lest at sædceller KAN leve lenge, men leste et annet sted at de i de fleste tilfellene bare levde 1-2 døgn..derfor jeg ble så i tvil. Hm..jaja får se hva som skjer da :)

Takk for mange svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...