Gå til innhold

Svangerskap utenfor livmoren

Lille diamant

Anbefalte innlegg

Var og målte hcg igår da jeg forsatt får positive g-tester. Og gyn ringte meg i går kveld med prøvesvaret, jeg har en hcg på 60. Så nå har gyn begynt å tenke i samme bane som meg...at det kanskje skjer befruktninger i egglederen gang etter gang, og at det derfor aldri blir noe mer utav svangerskapene mine enn positive tester og en liten blødning. Bortesett fra første svangerskap der fosteret døde i uke 7+3, og jeg hadde utskraping i uke 12, og infeksjon i etterkant av denne.

Så hun vil få meg inn på en lap. på sykehuset snarest, da jeg bare får mer og mer vondt i venstre side av magen. Kjenner jeg er ganske stresset, da det både er vondt å bevege seg og nervepirrende å vente :( at det aldri kan ta slutt!

Er hjemme fra jobb idag også, og gå her og venter på noe mer info fra gyn eller sykehuset..

Trenger trøst :)

Fortsetter under...

Hei!

Så trist... :( Synes det høres ut som exu, bra dere skal få sjekket det ut. Har gyn sjekket med ultralyd?

Ser på tidligere tråder at da du fikk positiv test fikk du negativ på digitalltest. Det samme skjedde meg da jeg hadde en exu.

Det positive med det er jo at dersom det er den ene egglederen din som hekter fast egget hver gang så kan det hende det faktisk er den du har vært gravid i hver gang, tilfeldigvis, og om de fjerner den vil du fortsatt kunne bli gravid i den andre, og da lykkes. Men dette er jo bare spekulasjoner fra min side. :)

Håper de finner ut av det, det er så slitsomt å miste gang på gang..

Jeg ser forresten at jeg har "stjålet" tittelen på tråden din ("Da skjedde det igjen.."). Var ikke meningen, fikk ikke med meg at det var en annen tråd med nøyaktig samme tittel... :)

Er nok lurt å være hjemme fra jobb når du er satt på vent. Jeg er det selv, og klarer ikke å være på jobb så lenge. Holder på å klikke her hjemme, men jeg er bare ikke i stand til å dra på jobb.

Masse lykke til, si fra hvordan det går da!

Hei Barbarella.

Så trist å høre at du også går hjemme og venter på dommen..det er utrolig vondt og slitsomt :(

Angående navnet på innlegget ditt og mitt, så tenkte jeg ikke tanken på at det gjorde noe som helst ;o) tenkte faktisk at det er flere slike som meg rundt om i landet, som går igjennom akkurat det samme. Så er ikke rart at det kommer flere innlegg med samme navn :)

Gynokologen min tok UL på meg i forgårs, og da sa hun at det ser ut som jeg har eggløsning nå, og det har jeg trodd selv og. For har EL-slim og de vanlige symptomene. Men ettersom jeg fortalte at g-testen er positiv, så ville hun sjekke hcg-nivået. Hun så ingenting i egglederen sa hun, heller ikke noe blod i hverken buk eller livmor.

Så hun ville konferere med noen kollegaer på klinikken, og snakke med sykehuset før hun avgjorde noe. Men håper at de gjør den undersøkelsen på meg, og at du får rett i dine spekulasjoner ;) for må si at jeg tenker og håper det samme selv, at den venstre egglederen hindrer meg i å få barn...og at det kanskje kan ordnes opp i gjennom å fjerne denne. Men da må jeg jo vite at den andre er normal, slik at jeg forsatt kan bli gravid :) hvordan artet din exu seg, og måtte du fjerne egglederen?

Er veldig interessant det du skriver om den digitale g-testen som ikke ble positiv hos deg heller, for det virker som dette er noe som går igjen hos meg hver gang. Så er ganske sikker på at det er en exu som er på gang, da de observerte noe i den samme egglederen min 2. gangen jeg var på sykehuset med det de trodde var en SA.

Men hvor lenge skal du måtte gå å vente nå da? Leste at legen som undersøkte deg, mente å ha sett noe som minnet om hjerteslag og at hun derfor ville avvente det hele. Kan forstå at hun ikke vil handle før hun er helt sikker, men vet også hvor vondt det er å gå slik i uvisshet i dager og uker :(

Godt vi har dette forumet, slik at vi kan trøste hverandre i det minste!

Hoff, skjønner godt dette er en svært nervepirrende situasjon ja. Jeg tenkte det samme som barbella her -kanskje vil det gå bra neste gang da!! Kjenner mange som blir gravide med en egglelder, så det skal jo ikke være noe problem. Håper det går bra med deg og at de finner ut hva som er galt. Jeg føler det hadde vært mer motiverende å gått på et nytt svangerskap dersom man hadde funnet ut om noe var galt og så satt igang behandling for det -da hadde man iallfall følt at noe var anderledes den gangen. Masse lykke til fremover -klem

Ja, det er kjempefint å ha dette forumet. Ikke så mange som forstår hvordan det føles å miste gang på gang...

Husk at i verste fall, dersom de må fjerne den ene egglederen din og den andre ikke 'funker', så er det ikke noen grunn til at du ikke kan bli gravid med IVF. Men nå drar jeg den litt langt, da... ;)

Når kan dere prøve igjen, da? Det vet du kanskje ikke før de har sjekket litt?

Min exu var ganske uskyldig, det ble oppdaget fordi jeg begynte å blø i uke 6, og ultralyd viste at det var noe i ene egglederen og jeg blødde ut i bukhulen. Men så måtte jeg vente i et døgn på operasjon, først fordi jeg måtte faste (hadde AKKURAT spist en banan...) og så fordi det kom så mange hastekeisersnitt som selvfølgelig måtte prioriteres. I mellomtiden blødde jeg masse, og da de skulle operere fant de ikke lenger noe i egglederen, så alt de trengte å gjøre var å suge ut blod i bukhulen. Ble gravid noen uker etterpå. Det ser jo ikke ut til å ha gått så bra, men det har nok ingenting med det å gjøre.

Nå vet jeg ikke hvor lenge jeg må vente, får svar på HCG i morgen (tar prøve nr 2 i morgen tidlig), og om det har doblet seg blir det ny ultralyd neste uke. Hvis det synker avslutter de vel graviditeten så fort som mulig, håper jeg. Greit å være ferdig med dette til jul...

Du må holde oss oppdatert ang. din situasjon, håper virkelig at de finner ut noe fort og kan gjøre noe med det!!

klem

Hei igjen :)

har vært på sykehuset idag, og blitt undersøkt av flere leger. De så ingenting i livmoren og heller ingenting utenfor. Så tok jeg en ny hcg også, som viste 73. Altså så har den gått fra 60 til 73 på to dager, så er helt tydelig noe veldig rart på gang. Legene klødde seg i hodet, for de forstår ingenting...så skal ta en ny hcg på mandag, og avvente situasjonen til da. Og ringe om jeg får mer smerter.

Idag skulle jeg vært 7+6 på vei, så kjenner at jeg er veldig klar for å bli ferdig med dette "svangerskapet" :( men lite å gjøre med det når ikke legene vet hva som skjer engang. Men det rare er att det ser ut som jeg har hatt eggløsning på nytt, så har jo ett bittelite håp om at det egget har kommet til rett plass å festet seg ;) Og at det er derfor vi ser små endringer i hcg-nivået nå. (noe håp må man jo ha, selv om det er lite sansynlig!)

Men legene skal ihvertfall snakke med fertilitetsavdelingen og vurdere om det skal utføres en kikkehullsoperasjon på meg da, så det er jo noe. Ble heldigvis møtt av en veldig snill og kjekk kvinnelig lege idag, så føler at det gjorde situasjonen litt bedre enn de andre gangene.

Så sånn ligger det ann hos meg idag :) hvordan går det med deg Barbarella&frosken+frøet? Hva var svaret på hcg-prøven din??

Annonse

Takk for det Tingeling :)

Godt å høre at du kjenner flere som har fått barn med kun en eggleder. For det er jo ikke utenkelig at det er den som skaper problemer hos meg :( Leste innlegget ditt angående UL, og det er kjempe kjekt å lese at den viste ett fint lite foster! :) Så heier på deg, og håper at dette går helt til mål!

Jeg tenker som deg, at det er mer motiverende å prøve på nytt om de finner noe galt som de kan fikse på ja. Så håper at jeg får den operasjonen uansett hva dette svangerskapet viser.

Lykke til med den lille spiren deres :) :) klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...