Anonym bruker Skrevet 15. desember 2010 #1 Skrevet 15. desember 2010 Har en veldig snill og grei 2 1/2 åring som oftest er høflig og blid. Men når det gjelder å gå er han ikke så grei å ha med å gjøre. Han nekter. Legger seg ned, og blir liggende. Opptil 20 min ligger han og ruller i snøen. Går en annen vei, eller stikker av osv når vi skal til/fra bilen f.eks. Han vil bæres. Det er jo ikke alltid jeg har tid, (eller tålmodighet) til å vente på ham. Bli sint hjelper ikke. Snakke fornuftig til ham hjelper ikke. Lokke med noe har vi sluttet med. Vi gir ham ikke "goder" (som smokk under bilturen f.eks) når han oppfører seg slik. Han har et lite flir på lur når han trasser slik, noe som provoserer enda mer. Jeg har begynt å "gå fra" ham, men det bryr han seg lite om. Har holdt på slik hele høsten, og jeg er så lei! Hjelp meg!
Gjest Skrevet 15. desember 2010 #2 Skrevet 15. desember 2010 Høres ut som en som vil være med å bestemme samt ha oppmerksomhet! Ville lagt vekt på å forberede han på situasjoner som kommer og involvere han mest mulig, kanskje han f.eks kan hjelpe til med å bære noe til bilen, hva som helst. Rose han for det. F.eks hvis vi skal ut døren og junior ser på barnetv, forteller jeg litt før at vi snart skal gå. Så kommer jeg litt etter tilbake inn igjen og spør om han kan slå av TV. Da er han stolt over å trykke på fjernkontrollen selv. Mye bedre situasjon enn om jeg bare kommer busende inn, slår av TV og sier nå skal vi gå uten at han er forberedt.
Prikken ('08) blir storesyster Skrevet 17. desember 2010 #3 Skrevet 17. desember 2010 høyres veldig kjent ut - og i omtrent samme alder også slit med akkurat det same her i huset, og vesla er verst med meg.... hjelp litt med å forberede ho på førehand at om so å so lenge skal vi gjere det og det, men protestane kjem uansett - berre i varierande grad. einaste gongane det hjelp å "gå i frå" ho er når ho skal ha på utekle for å gå i barnehagen - og då er det stort sett nok å kle på meg sjølv og gå mot ytterdøra har no igjen to månedar til nr2 kjem og å bære ho meir enn fem meter er rett og slett ikkje aktuelt. eg trøystar meg berre med at det vil gå over - etterkvart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå