Gå til innhold

Adapter til bilstolen, blir dette brukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her å prøver å gå igjennom hva vi mangler og sånn..

Og så er det jo vanskelig å vite om ting og tang egentlig blir brukt?

Så jeg tenkte på adapter til bilsete... Blir dette brukt??

Jeg ser for meg at det kan være dette er en av de tingene som er "kjekt å ha" men som kanskje ikke er nødvendig? Eller?

For det virker jo i utgangspunktet ganske greit.. har stokkevogn, så den er lett og grei å ta ut og inn av bilen, så ser for meg at det kan være en fin ting på kortere turer på butikken osv.. menne.. ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du mener adapter for å sette bilstolen på vognen?

For min del ble det ikke så mye brukt akkurat. Jeg hadde Quinny Zapp til det formålet.

Når jeg først reiste på et kjøpesenter for å handle, så var det gjerne for en stund, så da syns jeg det var best med den store vognen så han fikk ligge flatt. Når han var helt liten sov han gjerne så tungt at det gikk fint å flytte han fra bilstolen til vogna og tilbake igjen uten at han våknet. Når han ble eldre reiste jeg gjerne slik at han skulle sove når jeg var borte, så fikk jeg gå en stund uten at han ble lei.

Når du uansett må ha med vognen blir det sikkert til at du bruker den uten bilstol allikevel :-). Men en adapter koster da ikke allverden heller, så om du har råd er det vel bare å anskaffe så har du hvis du skulle føle behovet.

Skrevet

Jeg brukte det veldig mye forrige gang, var kjempegreit å bare sette bilstolen på vognen om jeg skulle en kjapp tur inn i butikken, eller et eller annet. Har derfor vært veldig opptatt av at jeg skulle ha det denne gangen også!:) Men jeg tror ikke de som ikke har det, savner det.. Har snakket med venninner som ikke har hatt det, og de skjønner ikke helt vitsen. Så tror egentlig det er noe du fint klarer deg uten, men tror ikke du angrer om du kjøper det:)

Skrevet

Takk for svar begge to!

Jeg skal se hva det koster og så vurdere det da. Det virker i allefall ganske greit.. Men ser en del setter bilsete oppi handlevognen og, det er jo et alternativ.. men da bare på butikker med handlevogn.

Eneste jeg kom til å tenke på nå, er når en skal bruke det, så må en jo løfte ut hele bilstolen med ungen oppi.. er jo det som er poenget..dette blir jo da kontra en en lett bag til vognen et tyngre løft ville jeg tro?

Jeg bare tenker på at jeg har en vond skulder noe som da kanskje er like greit å bare løfte ungen..?

Hm, nei det er jo ikke store utgiften, men bare er så lei av å kjøpe ting som ikke blir brukt.

Jeg får se om jeg kommer over det:)

Skrevet

Ja, blir jo tyngre løft, men om ungen sover er det greit å slippe å vekke det for å legge det i baggen;)

Om du velger å kjøpe, og det ikke blir brukt noe særlig, tror jeg ikke det er noen problemer å få solgt den igjen på finn.no. Jeg har vært på jakt etter sånn adapter lenge, hadde lyst å kjøpe brukt, men fant ikke. Siden det er så få som selger de brukt, tenker jeg at det må være lett å få solgt igjen:)

Skrevet

Jeg bar mye rundt på bilstolen når jeg bare skulle inn på helsestasjonen eller andre småærender. Det var slitsomt og tungt for ryggen i alle fall. Nå vil jeg gjerne ha et adapter til nestemann. Jeg tror det er mye greiere enn å dra frem hele vogna. Evt. hvis du har en veldig lett vogn er det kanskje et bedre alternativ, jeg hadde Simo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...