Gå til innhold

Når bygget dere rede? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere gjort det eller skal dere? Når evt?

Jeg er uke 34 i morgen og har litt over 5 uker til planlagt keisersnitt.

Tenkte å begynne å vaske alle klærna og tingene i løpet av uken her, så er det klart hvertfall :)

Alt av utstyr er i hus, så trenger ikke ut å handle noe mer enn en kantbeskytter til senga :)

Når begynte du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også tenkt å begynt å vaske klær snart:) Er i uke 33 så er på tide å begynne tenker jeg. Har masser av klær av stående arvet fra min søster. Må bare montere stellebord først. Barnerommet står klart men nesten alt av stort utstyr. Mangler småting fra apoteket men tenkte å handle en del i morgen faktisk. Forøvrig mangler jeg noen dyner, sengetrekk, tisselaken og kantbeskytter:) Har vogn i tillegg til seng og vogn så går med litt sengeutstyr.

Begynner å bli litt stresset kjenner jeg men kommer vel i mål:)

Skrevet

Første gang tok vi det litt etter litt. Vasket babyklær etterhvert som vi kjøpte dem og la dem i kommoden. Satte opp babysengen i uke 36 tror jeg det var.

Kunne garantert ventet litt, men det var jo så koselig. Man er nok litt mer redebygger som førstegangsfødende.

Denne gangen har vi alt vi trenger så her trengs egentlig ikke noe å gjøres før fødselen. Hengevuggen lillebror skal ligge i er bare å re opp og henge opp, det kan fint gjøres når vi kommer hjem fra sykehuset. Pappan kan montere bilstolen mens jeg er på sykehuset.

Skrevet

Er tisselaken nødvendig sånn med en gang eller?

Det har jeg faktisk ikke kjøpt....

Er det bare til senga, eller til vogn og vugge også?

Skrevet

Har såvidt begynt. 2 uker igjen til termin og vasket en maskin med babyklær ikveld.

Har skrevet liste over det jeg skal pakke i fødebag og stellebag til baby.

Kjøpte ny bilstol til snuppa igår, så lillegutt skal få overta hennes.

Ellers har vi mye utstyr fra jenta vår, men det er en del som er rosa.. så noe må nok kjøpes nytt.

Alt av klær er ihvertfall kjøpt inn, hadde heldigvis mange klær i nøytrale farger fra før. Vi kunne jo aldri være 100 % sikker på at det ble en jente første gang.

Bleier og en pakke NAN har vi kjøpt for å ha på lur.

Ellers gjenstår det masse, som organisering av stelleområdet, oppreing av soveplass, klær i skap og kommoder etc.

Bor i en leilighet med rot og pappesker nå. Vi skal nemlig flytte til nyhuset vårt rett før julaften, så det blir nok ikke noe redebygging før da. Får håpe han holder seg inne til tidligst termindato :)

Kjenner at jeg er litt stressa. Skulle faktisk ønske at det var jeg som satt og ventet utålmodig på at han skulle komme og hadde alt på stell :)

Skrevet

hehe... nesten alt er vel klart her! klesskapet er fyllt opp, vogn og bag klar, sengetøy og dyne er klart! senga står klar.Bilstol er klar osv. Eneste som ikke er gjort igrunn er innkjøp av bleier og pakke "fødebagen". Har alt fra før ettersom jeg har 2 små på 2 og 4år. Så nå har minsten fått ny stor seng, så da var det bare å sette den "gamle" klar til lillemann som kommer i februar. Så redebygging her ja. Men er bare i uke 30 ennå. Så er en god stund til lillemann kommer. Men med tanke på jul og nyttår og samboers bursdag tidlig i februar så flyr bare tiden avgårde. Å synes tiden uansett med to små flyr. Så tenker vips så er vi der. Så like greit at det meste er klart!:)

Skrevet

Hei :)

jeg startet tidlig i 2005 med og bygge redde til første mann, viste han ville komme før, hadde det på meg, så jeg startet 3 mnd før :) og det viste seg sant at han kom 2 mnd før, så jeg var glad vi hadde vasket tøy og brettet alt sammen, la det bare i stelle kommoden. men alt annet sto igjen, men det ordnet samboeren min da jeg var på sykehuset med store bror :) da satt han opp senga, og jeg la på senge tøy da jeg kom hjem.

Denne gang har jeg også får meg at jeg føder før, så jeg har startet sånn smått med og vaske klær og sett på klær etter store bror etter vi får en gutt igjen, så kan jeg bruke fra han. Men vi har ikke fått inn stelle matte, vogn eller leke grinen enda. det venter vi med, hvis han her skal bli født før så ordner samboeren det meste, uten om vogn da, får den skal vi kjøpe i januar ;D den vil jeg helst være med på :) hehe

så mangler jeg litt varmere tøy til babyen, men det kommer etter hvert :)

Må si det er morsomt og se på gammelt baby tør og få vasket det, pluss legeg det i stelel kommoden på badet, der kan det ligge til han kommer :)

Føler jeg liksom må ta ting litt før, etter jeg også har vært inn og ut av sykehuset også med kynnere, og mensen smerter. kanskje han finner ut at han vil ut i uke 33 han her også, så januar blir en spennende mnd!

jeg er i uke 28 nå :)

Skrevet

Jeg kjøpte vogn/bilstol i uke 33.

Vasket opp klærne i uke 36-37.

Handlet bleier med jevne mellomrom siden uke 34.

Handlet inn amme-bh i uke 36-37.

Handlet inn babysåper/zinksalve/ammeinnlegg/smokker uke 38. Er i uke 38 nå;)

Lagt alt som skal med på sykehuset i egen skuff, så har bare å pakke i bag.

Skal sjekke/lade opp videokamera og et ekstra fotokamera i dag.

Synes jeg har vært seint ute, for ting kan jo skje fort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...