Baby Bliss Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Jeg mener selv at det høyre brystet mitt produserer mer melk enn det venstre... Er det mulig? Synes det "fylles" raskere og av og til må jeg amme to ganger på rad fra det høyre fordi det ellers fylles til randen. Jeg bør også nevne at jeg har hatt en brystreduksjon tidligere... Kan det ha noe med saken å gjøre eller er det andre som også opplever dette?
2010 Mammaen Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Fullt mulig og ganske vanlig faktisk :-) Babyene har ofte en favoritt som den både suger bedre av samt får mer ut av og da produseres det mer på det brystet. Kanskje legger du også oftest til dette brystet først? Da vil nok det bli tomt og det andre brystet blir kanskje ikke det, da vil dette også øke produksjonen på det brystet med mest i. Hvis du vil jevne det mer ut kan du begynne å legge babyen til det "tommeste" brystet først :-)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Ååh heheh sånn hadde jeg det de to første mnd, å det er fortsatt en liten forskjell enda, men ikke i nærheten av hva det var! hehe. Den venstre puppen min så ut som en gigantisk silikonpupp døgnet rundt, å ble aldri tømt ordentlig. Den høyre derimot, ble tømt på ett blunk, å så da ut som en tømt rispose:P Jeg prøvde bevisst å legge han oftere til på det brystet med minst melk, hvor jeg håndmelket det værste sprenget på det med mye melk, over en lang periode, å plutselig så var det ikke noe problem lenger:)
togutter-08og10 Skrevet 16. desember 2010 #4 Skrevet 16. desember 2010 Veldig vanlig, hadde det slik med første og nå med andremann. Men jeg har hørt at det vanligste er å ha mest i venstre bryst fordi de suger best der (hører mors hjerteslag) Jeg prøver også å tilby bryst med mindre melk først for å opprettholde melken der. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå