Gå til innhold

Vaksiner gir allergi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"An interesting period in Japan was 1975-1980, when a decision was made to begin the first vaccinations at two years of age instead of at two months. The reason was that more and more was discovered linking vaccines and cot-death (SIDS). A study was published in Pediatrics showing that from 1970 to January 1975, there were 57 cases of serious vaccine reactions, including 37 deaths. From February 1975 to August 1981 there were eight cases of serious vaccine reactions, including three deaths."

Jeg påpekte at man fant mindre allergi hos barn som ble vaksinert senere i livet. MortenO bevitner marginal forståelse for fakta i denne sammenhengen og kommer trekkende med en dansk fuktighetskrem hypotese, en nokså svevende og artig liten sak i artikkelformat..

Jeg må av den grunn spørre MortenO om dansk fuktighetskrem var årsaken til at Japan opplevde en markant nedgang i spedbarnsdødelighet i tidsrommet 1975-1980, altså tidsrommet hvor man ikke vaksinerte barn under to år med trippelvaksinen?

Cabe; Du må jo også lese hva jeg skriver, eller rettere sagt ikke skriver. Jeg påpeker kun at det er flere teorier som florerer mht hva som er årsaken til allergi/astma enn kun vaksiner. I dette forumet er det nemlig ensidig fokus påståtte negative effekter ved vaksiner. Det finnes ikke rom for at de kan ha medisinsk effekt eller bidra til bedret helse rundt i verden. Det er kun gift, konspirasjon og penger. Totalt unyansert.

Så før du rakker ned på meg, så har jeg faktisk ikke diskreditert linken din. Jeg fylte ut med noe mer. Verden er nemlig ikke så sort/hvitt som vaksinemotstandere skal ha det til ;)

Annonse

Det er vel verdt å nevne at vaksineringsregimet i Norge begynner ved fylte 3mnd. Så resultatet av studien, uten at jeg har leste hele, trenger man ikke nødvendigvis å betvile da den tar for seg vaksinering før fylte 2mnd.

Vi kan mao ikke med bakgrunn i denne studien si at vaksine fører til allergi sånn uten videre.

Jeg må av den grunn spørre MortenO om dansk fuktighetskrem var årsaken til at Japan opplevde en markant nedgang i spedbarnsdødelighet i tidsrommet 1975-1980, altså tidsrommet hvor man ikke vaksinerte barn under to år med trippelvaksinen?, skrev trådstarter.ø

Haha, er du sinnsforvirret? Jeg tør påstå man må være "litt" merkelig skrudd sammen for å kunne lese dette ut av MortenOs innlegg.

Sank spedbarnsdødlighet i japan fra 70-75 også? Og i 80-85 kanskje?Hvorfor i himmelens navn har spedbarnsdødlighet plutselig noe med vaksiner å gjøre i de fem årene, men ikke i årene før og etter?

Så hvor har jeg feilet i denne debatten?

Ved å nyansere årsaksforhold til allergi med en link til ekstern artikkel eller fordi jeg påpeker at vaksinering i Norge begynner etter fylte 3mnd, altså en måned senere enn din studie omfatter?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...