Gå til innhold

Takker for meg.....

Anbefalte innlegg

Idag kom tlf fra fertilitetsklinikken Porsgrunn.... Ingen befruktede egg denne gangen heller.... Så vi får ikke flere forsøk ;( Men jeg må si jeg stiller meg undrende til behandlings metodene til Porsgrunn.... Men etter nå tredje forsøk uten å oppleve innsett så ser jeg på dette som et real bortkastet år med prøving,smerte og hormoner! To barn har jeg født....og forstår ikke hvorfor dem ikke kan gi meg svar på mer enn det dem gjør i Porsgrunn?! Noen andre med negative forsøk/avbrudd som har lykkes?

Lykke til videre alle sammen... Må 2011 gi dere alle små spirer og masse glede <3

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142676955-takker-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, beklager så mye! Jeg fikk ett forsøk i Porsgrunn. Brukte 23000 på medisiner og fikk ut ett egg:( Og det ble ikke befruktet med isci, fikk mer eller mindre beskjed om at jeg ikke hadde egg igjen. På tross av graviditet i mars i år?! Dette svaret nøyet ikke jeg med meg, forsket derfor videre på egenhånd. Skal til legen over nyåret for å ta endel prøver som IKKE har blitt tatt i forkant.

MEN når det er sagt, så velger jeg å tro på skjebnen. Kanskje det ikke er noe galt med deg, kanskje du har fått kvota di, kanskje eggskallet begynner å bli harde å trenge gjennom, kanskje kanskje kanskje....Kommer det en, så kommer'n;)

Lettere å akseptere den filosofien ellers knekker dette deg:)

Gjest To små gull♥

Huff dette var trist lesning...

Kjenner også ei som ikke lykkes i porsgrunn, de klarte ikke å stimulere henne og hun fikk svært få egg. De kalte henne stadig vekk et håpløst og vanskelig tilfelle. Vel de dro til danmark og ble gravide på første forsøk og fikk i tillegg egg på frys.

Jeg ville nok tatt en tlf til et par privatklinikker, Hausken skal vi kanksje til. Be de sende journalen din over og ta en prat med de om de har noen andre behandlingmetoder/medisiner.

Lykke til videre...

Annonse

Hei Heart83.

Det er utrolig trist lesning! Skulle ønske jeg kunne si noe som muntret deg opp. Har også vært i Porsgrunn og tatt IVF forsøkene vi fikk. Ingen gode resultater. Selv om jeg hadde overlevende befruktede egg og innsett alle gangene + fryseinnsett. Opplevde det veldig urettferdig. Har lurt veldig på hvorfor det ikke klaffet. Trodde jeg ikke orket mer, men lot tiden gå litt og har nå satt igang igjen privat. Har hatt uttak i dag, så det blir spent om det lykkes nå. Opplever denne gangen at de undersøker mer og følger opp bedre enn de gjorde i Porsgrunn. Har derfor også større tiltro til at det kanskje kan bli vårt tur nå. Men det får tiden vise. Jeg føler veldig med deg og vil ønske deg lykke til videre med det valget du tar!

Så trist å lese dette heart83, jeg som håpet så veldig for deg!! Det må være utrolig trist å få avbrutt gang på gang! Men glad for å se at du har fått oppleve å bli mamma likevel- da vet du at det er mulig! Håper dere samler mot og prøver igjen privat...stor trøsteklem til deg....

Kjære Heart83

Det var triste nyheter. Det gjør meg vondt bare å lese om det som har skjedd så jeg tror ikke jeg kan sette meg inn i det du har opplevd på klinikken i Porsgrunn. På meg virker det også litt rart de ikke kan kan noen begrunnelse på hvorfor det ikke har fungert noen av gangene.

Om jeg kan gi deg et råd vil jeg be deg om å ringe dem for å få tilsendt hele journalen din. Husk også det er en offentlig klinikk du har vært på som bare tilbyr standard prosedyrer pga økonomiske hensyn. Passer det ikke med din kropp vil du mest sannsynlig heller ikke få noe resultat. Har selv tro på private klinikker som tar mere hensyn til til deg og tilpasser regimer, medisiner etc etter dine behov. Du vet også dere kan få det til siden du/dere allerede er så heldige å ha to barn.

Ta en pause fra alt og tenk igjennom hva dere vil gøre fremover. Det er håp.

Lykke til videre og god og fredfull jul

Sota76, alle har sine grunner til å benytte seg av assistert befruktning. Ingen trenger å rettferdiggjøre sine valg og personlig må jeg still meg undrende til uttalelsen om at du får "ingen omtanke ifra meg" fordi hun har født to barn tidligere.

Kjære vene hva feiler det deg? Sånne uttalelser skriver man ikke selv om det eksisterer i ditt hode. Å være et godt medmenneske er å kunne leve seg inn i andre ønsker og lengsler og ønske det beste for andre uannsett.

Lykke til og godt nytt år og måtte alle drømmer bli oppfylt for håpet og kjærligheten til livet lever.

Jeg beklager det jeg skrev,men jeg har faktisk veldig mye omsorg for hva andre er igjennom, og jeg føler virkelig med deg at du har mistet et barn og det kan jo ingen vite slik du skrev innlegget ditt !! men jeg selv har hatt det helt for jævlig nå og det er faktisk mange som fakttisk aldri får muligheten til å få barn av mange årsaker så det jeg mente var at du må kose deg med den jenta du faktisk er heldig å ha fått.

Jeg synes at ivf er en vanskelig prosess på alle måter så jeg kunne aldri tenkt meg å gått igjennom det hvis jeg hadde hatt barn,men vi er forskjellige...

Jeg skulle gitt mye for bare å få et barn..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...