Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Dere som har fått flere barn. Har dere vert ganske sikkert på når barnet ble unnfanget og hvordan ble Ul terminen i forhold til dette alle gangene?? Jeg Har de to første svangerskapene visst nøyaktig hvilken dag jeg hadde eggløsning fordi jeg tok temperaturen. Jeg ble sett frem fra 2-4 dager etter Ul termin i de svangerskapene. denne gang vet jeg ikk helt nøyaktig, men er egentlig ganske sikker på når eggløsning pluss minus noen dager. Lurer jo selvfølgelig på om jeg blir sett frem eller tilbake denne gangen på den ordnære UL. Allle de 4 tidligere UL'ene mine har satt meg litt frem hver eneste gang
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Med første var min menstermin 1 dag etter ul-termin. Jeg var 99.9% på mensterminen ihvertfall. Denne gangen har jeg fått to ultralydterminer, men den ordinære ultralyden gav meg 29. desember. Den tidlige ultralyden gav meg 26. desember. Min menstermin er 27. desember, og termin utifra eggløsning 31. desember (jepp, et hav av terminer). Jeg er sånn ca. 94 % sikker på mine egne terminer, og det er jo ikke de største avvikene.
Storebror og Lillebror Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Med førstemann var menstermin 1 dag før UL termin. Vannet gikk på menstermin. Denne gangen var menstermin 27. desember. UL termin sa 30. desember. I forhold til når jeg følte eggløsningen på kroppen så mener jeg at korrekt termin er 29. desember.
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 14. desember 2010 #4 Skrevet 14. desember 2010 Med første mann ble jeg satt tilbake 6 dager, jeg er 99.9 % sikker på at UL termin var feil den gang fordi jeg vet nøyaktig tid og sted for unnfangelsen Denne gang var jeg også veldig sikker og ble satt frem 2 dager i forhold til egen termin, så mine beregninger stemmer nok temmelig bra ja
glerme81 Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 Jeg er førstegangsfødende,men har 2 vidt forskjellige terminer, min og jordmors (menstermin, sikker dato) termin, ble beregnet til 21 des, UL-terminen ble forskjøvet med 12 dager! til 2. januar. Så vi får vente å se
Plutselig_gravid Skrevet 14. desember 2010 #6 Skrevet 14. desember 2010 Nr 1: Ble flyttet 8 dager tilbake. Nr 2: Ble flyttet 12 dager tilbake (den ulterminen vet jeg ikke stemte, for hvis den stemte betyr det at jeg testet positivt den dagen egget ble befruktet ) Nr 3: Ble flyttet 4 dager tilbake og det stemmer godt etter sykluslengden min Så for første gang er jeg enig med ultralydtermin - og det er herlig betryggende med tanke på at jeg føder 2-3 uker på overtid. (har i hvertfall gjordt det med de to første)
Jenny251210 Skrevet 14. desember 2010 #7 Skrevet 14. desember 2010 Ul termin 6 januar Menstermin 5 januar Så blir hipp som happ
Lemonia Skrevet 14. desember 2010 #8 Skrevet 14. desember 2010 Jeg temper også så vet når jeg har EL. Første gang var UL-termin og EL-termin samme dag, denne gangen er UL-termin dagen før min EL-termin. Ellers er det greit å huske på at selv om man vet når man hadde EL er det mange andre faktorer som spilte inn. Du vet f.eks. ikke når egget festet seg, og det er også avgjørende. Dessuten er ikke UL-termin ment å skulle brukes for å regne seg tilbake til befruktningsdato. Det er et mål på hvordan akkurat ditt foster vokser. At man får UL-termin en annen dag enn egen EL-termin trenger derfor ikke bety at UL-terminen er feil.
Beibi2014:) Skrevet 15. desember 2010 #9 Skrevet 15. desember 2010 Ul termin var 12 desember og min termin 14 desember. Sitter fremdeles å venter på rier. Føles ut som noe skjer idag hvertfall............
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 15. desember 2010 #10 Skrevet 15. desember 2010 Vår gutt i magen ble bekfruktet og satt inn på Rikshospitalet 18. mai, så er rimelig sikre på at befruktning skjedde 16. (uttak) eller 17. mai. Termindato ble i utgangspunktet beregnet etter menstermin = innsettdato "minus 2 uker" til den 10. februar. UL i uke 17 viste termin 3. februar.
2tettebabyer Skrevet 15. desember 2010 #11 Skrevet 15. desember 2010 første gang var menstermin 19 jan og ul 20 jan, denne gangen rakk jeg ikke få tilbake mensen, men jeg visste nøyaktig når unnfangelsen skjedde (første gang vi fullførte sex etter fødselen) og pang, gravid igjen.... da regnet jeg meg fram til 1 feb, og jaggu så ble ul termin det samme :-) så her er det ikke noen store sprik mellom min og ul termin :-)
MMM<3 Skrevet 15. desember 2010 #12 Skrevet 15. desember 2010 Jeg er førstegangsfødende, jeg vet akkurat når unnfangelsen fant sted (til og med på klokkeslettet). Ifølge den ville terminen min vært 4 desember. Mensterminen min var 10. desember og UL terminen min er 17. desember. Jeg har enda ikke født så UL terminen passer vel best foreløpig. Men er merkelig hvor lang tid det kan ta før egget fester seg og før lille spermien eventuelt går inn i egget. Kan gå helt opp til 10 dager alt i alt..... tydeligvis
pennywise*tobarnsmor<3* Skrevet 15. desember 2010 #13 Skrevet 15. desember 2010 Med førstemann ble det en hel uke forskjell. Hadde menstermin 12/4, fikk UL-termin 5/4. Mensterminen min var jeg 100% sikker på, har alltid hatt fast syklus, og kjenner det når jeg har eggløsning. Fødte tre uker før UL-termin. Nå med nummer to fikk jeg mens og UL-termin samme dato. Gynekologen denne gangen mente derfor at det var veldig sannsynlig at UL-terminen forrige gang var feil (siden syklusen min og eggløsning i syklus er den samme) Er nå 2 dager unna termindato, og fortsatt ingen baby...
AO3 Skrevet 15. desember 2010 #14 Skrevet 15. desember 2010 Forrige gang hadde jeg UL-termin 24. oktober, og menstermin 14. oktober. Pga lange sykluser var jeg rimelig sikker på at mensterminen var feil, men jeg mente også at UL-terminen var for sen, selv mente jeg at "riktig" termin var ca midt imellom. Han ble født 12. oktober, så da var jo ingen av terminene hverken "riktig" eller "feil", egentlig... Denne gangen visste jeg sånn ca når jeg hadde hatt EL, og termin ut fra dette var 3. februar. Menstermin var i slutten av januar, men igjen visste jeg jo at denne ikke var til å stole på pga mine rare sykluser. To tidligere UL sa termin 3. februar, UL-termin ble 4. februar. Veldig fornøyd med det! Det føles mye bedre denne gangen, hvor jeg har en termin jeg selv føler er helt riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå