Gå til innhold

Et større bad eller to små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bygge hus og i 2 etg kan vi enten få et bad på ca 8 m2 eller to små på ca 3,5 og 4. På ene badet blir det da dusj, do og vask og på det andre badekar, do og vask. Jeg tenker det må være deilig med 2 bad når barna (2 stk) blir større, men da blir det jo veldig små bad.

Hva hadde dere valgt?

Skrevet

Definitivt to bad!

Men nå har jeg fire barn da, og selv om vi har to bad er det nesten alltid to som skal bæsje samtidig, krangler om hvem som skal pusse tenner først osv ;)

Skrevet

Ett stort bad og et toalett med vask. Aldri undervurder gleden av et stort bad.

Skrevet

Enig med Irismor jeg.

Skrevet

2 små. Utrolig hva man kan få plass til med god planlegging.

Vi har altfor stort bad, selvsagt ser det kult ut, men det er mye bortkastet plass. Danser ikke tango på do, liksom.

Skrevet

Skal dere ha bad noen andre steder i huset? Om dere skal det hadde jeg valgt et større bad. Men hadde aldri gått for kun 1 bad.

Skrevet

2 bad!!!!!!!!!! Vi har ett knøttlite bad og et ganske stort bad. Det er utrolig hvor mye vi har fått presset inn på det lille badet, det er litt over 3 kvm bare. Der inne har vi en ganske stor vask med underskap og overskap, dusjnisje, vegghengt do, og et skap over doen. I tillegg har vi plass til søppelbøtte på badet, hehe....Skapet over vasken er speilskap, alt av innredning er fra ikea, bortsett fra doen og dusjen. På det store badet har vi dobbel vask, dusj, vegghengt do og flere skap.

Vi har en datter på 12 år, og det hadde ikke vært levelig her om vi kun hadde hatt ett bad, det er helt sikkert. ;o)

Skrevet

Det blir et gjestetoalett i 1 etg så får uansett to doer, men tenker det vil være kjekt med to dusjer også med tenåringsbarn i huset.

Skrevet

Er det mulig å lage gjestetoalettet litt større, slik at det blir plass til dusj også? Jeg hadde nok prøvd på det.

Skrevet

Har dere en do i første etg? Har dere det så hadde jeg valgt ett stort bad. Veldig praktisk i forhold til jul, 17mai osv som ofte mange er på badet samtidig.

Jeg er vant med ett stort bad, med badekar som ingen i grunn brukte. og ett lite med dusj i kjelleren. Det siste var min storesøster sitt siden det bare var hun som hadde soverom der. Men på slike dager som jul osv var vi alle 4 på badet oppe, dusja nede og kledde på oss oppe. Kjempe deilig å ha så stor plass at bunader, finklær kan henge på badet og ordne seg flere samtidig.

Men nå har ingen av oss vært slik at vi ikke kan skifte mens andre er på badet samtidig. Hu eldste her i huset, kan ikke bytte genser om noen er i milsomkrets, så man må vel nesten se hvordan dere er. Skal vi bygge ut blir det en do og ett større bad. Hu eldste får enten lære seg å brukte kort tid på badet, eller så får hun tåle at flere er på badet samtidig. (har bare 4 jenter, så ikek forskjellige kjønn)

Gjest vinterbrud
Skrevet

Jeg ville valgt to bad,det er godt å ha flere bad å bruke.Selv har jeg et kombinert bad og vaskerom på 4 kvm,men skulle ønske vi hadde et ekstra toalett.

Skrevet

Alt er relativt merker jeg - jeg vokste opp med 1 bad på ca 3,5m2 uten ekstra gjestetoalett og vi var 2 voksne og 2 barn.....

Men har dere god økonomi ville jeg valgt 2 mindre bad. Særlig siden dere har toalett i 1.etasje og sikkert vaskerom et annet sted.

Synes bad på 8m2 høres ut som en ballsal......

Men jeg synes generellt mange i Norge har alt for mange m2 pr person når man bor i enebolig.

Skrevet

Jeg roper høyt! TO!

Vi flyttet i nytt hus da jeg var tenåring og det var helt nydelig å få flere bad. Ingen krangling mellom oss søsken om morgnen osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...