Gå til innhold

wææ lille gutt er 3 mnd og allerede begynnelse på en tann

Anbefalte innlegg

Skrevet

han har ikke hatt lyst på så mye mat, sikla som en helt og stappet hele knytt nevan sin i munnen. Så i sta tok jeg en titt i munnen han og jaggu meg er det en tann som graver seg oppover. Ikke rart til han er grinete stakkar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her fikk størstejenta sine to første tenner da hun var like gammel som din nå, men heldigvis var hun flaskebarn, så slapp biteproblematikk i puppen;) Lilleloppa er 2,5 mnd nå og fullammes, så håper at vi ikke ser noen tenner riktig enda hehe.

Skrevet

Her er det å ett flaskebarn så slipper å være redd for å bli bitt i puppen :P Kom de 2 tenna ganske tette el? Får krysse fingrene for at du slipper at hu å skal få tidlig tenner da så du slipper det problemet ;P

Skrevet

Ja, her håper vi det drøyer litt denne gangen- tenner på babyer er jo i grunnen litt oppskrytt hehe;) Men ja, de kom nesten samtidig, var de to fortennene nede.

Skrevet

Snuppa her fikk første tann da a var akkurat 3 mnd. Da a var 5,5 mnd hadde a 4 tenner godt ute og synlig :) ikke har d vært mye sutring heller. Var verre når storebror fikk tenner og de begynte ikke å komme før han var 6 mnd.

Vi må jo pusse nå da og det er ikke alltid like poppis :P

Skrevet

hørte at det var så tidlig å få tenner når de var 3 mnd men er visst fler som har fått det ja =) må jeg misunner deg litt der da som slapp mye grining. Gutten min er veldig grinete fortiden og sover så å si ingenting om dagen nesten og har begynt å gå ut over natte søvnen å. Men må si det skal bli litt kjekt å bare pusse en liten tann når den kommer skikkelig ut, hehe :)

Skrevet

Jenta mi fikk to tenner i løpet av to dager når hun var 3,5 mnd.

Tann nr 3 kom ca 5 mnd gammel.

6,5 mnd gammel var det 3 tenner som kom igjennom huden i løpet av tre timer!!

Og et par dager etter kom det en til ved siden av de tre..

Så nå er jenta mi snart 7 mnd, og har allerede 7 tenner!

Skrevet

Det er nok tidlig..

lillegutt er 4 mnd å har slitt på å av med en tann som prøver å komme opp fra han var 3mnd.. han gnager på apsolutt alt å sikler kjempe masse.. nå de siste dagene har det vært veldig ekstremt så håper for hannes del at den snart kommer opp, men det så ut som den lå rett under nå. han fullammes så lurer på hvordan det skal gå vist det skal dukke opp flere tenner

Skrevet

Det at de putter hele hånden i munnen og sikler mye, er det som regel et tegn på at det snart kommer tenner? Min er snart 3 mnd og har den siste uken holdt på med dette. Av og til putter han hele knyttneven i munnen med en gang han våkner. Har også hatt noen plutselige hyleanfall...

Skrevet

Nei, det er ikke nødvendigvis et tegn på tenner, selv om mange her inne liker å tro det;) En baby på 3 mnd skal per def. stikke hendene mye i munnen, gnage og sikle- siden munnen er deres fremste sanseorgan, og de liker å suge på smokk, hender, ja det meste som kommer deres vei egentlig. Lilleloppa mi på 2,5 mnd er også helt rå på å gnage i stykker hendene sine og sikler mye nå, men forventer ikke tenner med det første likevel, for det er rett og slett bare slikt som hører med til 3 mnds-stadiet, tenner eller ei.

Skrevet

nei det er ikke ett tegn på at det kommer tenner, de utforsker jo alt og munnen er jo ett av de beste sanseorganene deres. du kan se om det er tenner på vei, jeg kunne hvertfall det på vesla å ser også det på lillegutt nå, veldig hovent bak på tannkjøtte(der fortenne skal komme) å nå jeg kjenner med fingen kjenner jeg en kul på der høyre fortann skal komme..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...