Gå til innhold

hvor lang tid tok det før det klaffet hos dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

håper jeg klarer det før det har gått et år, er frustrerende med denne prøvingen måned etter måned.. hadde du lange sykluser etter pilleslutt? denne syklusen er på dag 100 i dag...

hadde du lange sykluser etter pilleslutt? fikk mensen 3 dager etter pilleslutt og neste mens kom etter 61 dager , neste deretter kom bare 30 dager etterpå og denn syklusen er jeg på dag 100 :( Hadde regelmessig mens helt fra jeg var 13

Annonse

Her svarer nok bare de som greide det kjapt. Jeg vet om mange utrolige historier. Vi har et vennepar som fikk en datter. Legene synes det var helt utrolig at det gikk, hun var definert som ufruktbar pga unaturlig trang livmorhals. 6 år senere ble hun gravid igjen!

Vi ble gravid med nr 1 på første forsøk, og nr 2 på andre.

Brukte litt over 1 år på nr1, halvannet på nr2 og da med 3 SA mellom nr 1 og 2. På nr 3 som er i magen nå, har vi ikke brukt prevensjon siden minstemann på 2,5år ble født....

det var veldig ustabilt rett etter. men så rettet det seg opp og det er 28/29 dager syklus. jeg trodde det var noe galt med meg eller partneren min, siden det hadde gått så lang tid. Vi planla det ikke før de siste 4 mnd, og akkurat i det jeg tenkte "hm.. nå bør jeg kanskje ta meg en tur til legen" så kom ikke TR lengre, så litt rart. men slik var det altså for meg.. :)

Men dette er jo veldig forskjellig. :) du får ha mye lykke til hvertfall!

ja, det er også sant. det er ikke unaturlig å holde på mer enn et par mnd.

En venninne hos meg har prøvd i 5 ÅR, og det er ikke noen feil med hverken svømmerne hans eller med eggene hennes.... veldig rart det der, og veldig individuelt!

Annonse

Ble gravid uten å at det var planlagt med førstemann som nå er fire. denne gangen ble jeg gravid på første forsøk... vi har egentlig ikke stresset med det, og tror det har litt å si. jeg tror kroppen har en egen evne til å styre det dersom man ikke er overstresset på at det må gå med en gang. Jeg tror det viktigste er å ta det litt med ro, og ha et avslappet forhold til det. .. kanskje lett for meg å si, som har vært veldig heldig, men tror likevel det er noe i det...

Sluttet på p-pillen etter å ha gått på dem sammenhengende i 4 år. Regnet med at det skulle ta ca et år å bli gravid,både på grunn av p-pillebruk og alder(30 åra). Fikk mensen 33 dager etter p-pilleslutt,og så kom den ikke mer gitt.. ;) Vi prøvde heller ikke aktivt,hadde sex når vi hadde lyst! (1-2 dager i uka) :)

Jeg sluttet på pilla litt over et år før vi begynte å prøve, gull satt på 3. Forsøk. Og det var den mnd vi la bort el monitoren og bare koste oss når vi hadde lyst. Hjelper nok å la hode få slippe allt kjøret :) jeg hadde forresten 26 dager syklus og monitoren var grei å ha for å sjekke at syklus var stabil og når sånn ca el kom. :)

Tok 2 år med begge. Ikke noe galt med noen av oss men måtte ha litt hjelp av Riksen likevell.

Er jo helt vanlig å bruke 1 år så 6 mnd er ikke så mye.

Lykke til med prøvingen!

Denne gangen tok det 15pp. Tidligere har det klaffet på 1.2. og 3. pp, så du blir veldig sikkert gravid om ikke så lenge! Og det er helt normalt at det tar litt tid også :-) Men veldig frustrerende da...

ja det er veldig frustrerende. I går begynte jeg å faktisk kjenne menssmerter! å tenkte med en gang. yes nå kommer hun endelig, men nei ingen mensen her enda. bare menssmerter og brunrød utflod :) Veldig humørsvigninger, blir sur av ingenting!! vist ikke mensen kommer nå så vet sannelig ikke jeg hva som skjer. Har sex når vi føler for det, men tror vi traff veldig bra på EL (eller da det stakk som verst i magen) for ca 7 dager siden uten at det var planlagt. Jeg har regna ut at denne syklusen er på over 100 dager nå men vist jeg skal regne fra hver lille blødning så har det bare vært 27-30 dager mellom hver gang de siste 3 mnd. har ikke vært uten brunrød utflod for å si det sånn hver måned. Men vet ikke om man kan kalle det mens...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...