Gå til innhold

Føde på Haukeland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Er det flere som skal føde på haukeland her?

Jeg lurer såfall på om dere har søkt om fødeplass eller fått omvisning?

Jeg har ikke fått noen beskjed av jordmor eller lege at jeg må gjøre dette(er i uke 28 nå), og synes det er rimelig merkelig siden alle andre søker seg inn både her og der.. :)

Og er det slik at far blir kastet ut 2 timer etter man har født, for så ikke få lov å komme på besøk før i visitt tiden igjen?

Synes dette høres helt grusomt ut, så har derfor mer og mer lyst å føde på Voss.

Men jeg kan vel ikke bare dukke opp på voss når jeg skal føde, siden jeg ikke har søkt om plass?

Noen som vet :/ ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg skal føde på KK. Har født der to ganger før, og har aldri hørt om å søke om plass :P tror ikke det fåregår på den måten :P hehe

vil du føde på voss så er det nok bare å reise opp der å føde ;) men du kan jo ta en kjapp telefon til de å høre på forhånd ;)

Skrevet

Hei!

jeg skal også føde på haukeland.. Er 29 uker i dag selv :) Dette med og bli søkt inn på sykehus, skjer nok automatisk.. Regner jeg med.. hørte ikke noe spes om det fra jordmor eller lege når jeg fikk min datter for 2 år siden hvertfall.. Men om du er bekymret for det, kan du høre med lege eller jordmor når du er der på kontroll.. Omvisning er jeg litt usikker på.. du kan vel ta kontakt med jm om det også neste gang du er der på kontroll :) Dette med å føde på voss.. Må du nok også snakke med lege eller jm om.. For det er nå i såfall de som må søke deg inn dit i stede for haukeland.. Har aldri fødet på haukeland, så jeg vet ikke hvordan det er ang dette med far og om han må dra etter et par timer.. Men har desverre hørt rykter om det.. Men de har jo noe gående ang at den fødende kan komme hjem innen 24 timer, om alt har gått bra med mor og barn under fødselen.. Det kan jo være noe å tenke på... Om du er førstegangsfødende, så er det ikke sikkert det er så aktuellt da.. Men for min del som har et barn fra før, føles dette veldig aktuellt ut for meg.. hvertfall om det er slik at far og søsken ikke kan komme så mye de vil på besøk og når de vil.. Men alle disse spm dine er nok greit å ta opp med jm eller legen din.. (den du skal til først) for da får du nok svar på alt du lurer på :)

Skrevet

Far må i utgangspunktet dra hjem noen timer etter fødsel, men det varierer fra person til person :)

Kommer veldig an på når på døgnet du føder og om det er mange fødsler eller få :)

Når jeg fikk Philip i 2009 kom han kl 2 om natten far måtte dra hjem med tårer i øynene kl 5. Mens en venninne av meg fikk ha mannen der med seg over natten når hun fødte om kvelden :)

For de som bor i Bergen går det automatikk i at man føder på KK. Ønsker du Voss må dette tas opp med jordmor :)

Gjest Detverkeribakhodet
Skrevet

vi hadde en litt spesiell fødsel,så pappa fikk være lenge etter fødsel.. ang besøkstd, så kan pappa være der så lenge han vil, så lenge dere ikke er på rommet ditt... (hvis du er alene på rommet kan han det, men deler du rom må dere sitte i gangen eller på samlingsrommet i 2 etg..)

Gjest SweetMommy <3
Skrevet

jeg har født 2 ganger på haukeland en døfødsel og en vanlig uten noen problemer, og må si de er fantastiskt flinke der oppe=)

Jeg vill ikke føde på voss fordi jeg er syns de er så flinke på haukeland men og fordi at voss ikke har barneleger.

Skrevet

Hei,

Må bare kommentere dette innlegget. Skal selv føde på Haukeland om noen uker, og har født på Voss en gang før.

Du blir automatisk meldt til føden fra lege eller jordmor, så det er nok ordnet alt.

Selv om tiden far får være på KK er begrenset er Voss ikke noe alternativ for meg ihvertfall. Fødte der i 2008. De har bare en jordmor og en barnepleier på jobb på kveld og natt (hele føde/barsel). Legene har hjemmevakt, og må tilkalles dersom keisersnitt. Det er ingen barneleger på Voss og dersom det skulle være behov for det blir barnet sendt med luftambulansen til Bergen, mens du kanskje må vente til dagen etter.

Vil også legge til at det er ulykkesutsatte veger mellom Bergen og Voss, og ikke å anbefale på vinterstid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...