Gå til innhold

vi som har prøvd i 6 mnd eller mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli sliten av all denne prøvingen, ikke får jeg mensen og aner ikke om jeg har EL. Nå har vi oss bare når vi har lyst på hverandre og jeg har sluttet å telle og regne ut når mensen skal komme. Den har vært borte i 3 mnd nå og ser ikke ut som den har tenkt å komme tilbake heller. kjente litt "menssmerter" og hadde stikking i magen i helga men det kom ingen mensen denne mnd heller.. må si forventningen var stor da jeg begynte å kjenne menssmerter, men den den gang ei. er det flere som har uregelmessig sykluser ??!

blir GAL av å vente!

mine symptomer nå:

fikk plutselig utbrudd med kviser(tenkte yes nå kommer TR men Nei)

stikking/menssmerter i magen

har lagt på meg rundt magen

humørsvigninger

tannpine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg henger meg på her ;) Vi har prøvd i snart 8 måneder, og i løpet av den tiden har jeg hatt mensen en gang.. festlig å slutte på p piller må jeg si... Blir litt oppgitt når man har lyst på barn, men ikke en gang får mensen (og da neppe eggløsning...).

Sliter med kviser og uren hud etter at jeg sluttet på p pillene, og har hatt litt mensensmerter av og til.. men ingen mens altså!

Håper i det lengste at kroppen skal ta seg sammen her, vi ønsker oss så veldig en liten spire i julegave! Skal til legen denne uken, så da får vi se om han kanskje kan hjelpe meg med å få syklusen litt stabilisert i alle fall..

Klem <3

Skrevet

Så deilig å finne noen som forstår min frustrasjon (ikke det at jeg unner dere dette, jeg vil jo helst at alle skal bli gravide med en gang) men jeg sliter også noe helt vilt med syklus etter pilleslutt.. Hører ikke til her helt enda (har prøvd i 5mnd nå) men har bare hatt en el (og mensen) siden jeg sluttet på pilla..

Har kjempetydelige streker på el-testene hele tida, men aldri noe jeg kan tolke som positiv.. Den ene gangen jeg hadde el så jeg det kjempetydelig på el-testene.. Ikke fått det igjen etterpå.. Jeg fikk el første gangen etter 3mnd venting og mensen 14dager etter det.. nå er det 1 1/2mnd siden sist og det ser ut som om det drar seg mot like lang ventetid denne gangen også (om ikke lenger) Og jeg som trodde at det nå kanskje hadde stabilisert seg litt.. Haha, så feil kan man ta..

Kjenner det stikker i eggstokkene med jevne mellomrom og blir lurt gang på gang.. Og jeg også sliter med kviser og uren hud etter p-pilleslutt, jeg som nesten aldri hadde en kvise før.. Var hos legen før første el og fikk da beskjed om å komme tilbake når sommeren nærmet seg, men tenker nok jeg bestiller time i april hvis det ikke skjer noe før.. Eller om jeg ringer privat gyn. på nyåret..

Dette ble visst veldig langt innlegg, men er så ålreit å snakke med noen som forstår min frustrasjon.. Og jeg forstår deres veldig godt også:(

Skrevet

Har heldigvis en noenlunde stabil syklus - alt fra 28-34 dager.

Har el hver måned, men det har ikke hjulpet meg stort så langt.

Er i 9 pp med barn nummer tre

Skrevet

kjenner til det her jeg også. slutta på pilla ifjor for egentlig å bare ha en pause. fikk ikke mensen, dro til gyneo for råd da, og da satt han meg på noen andre p-piller for at jeg skulle få en mens da, skulle brukt dem lengre, men ville ikke for ville ha normal syklus. gikk da til fotsoneterapeut som også satt nåler, fikk mensen i mars, april og juni i år av meg selv.

men ahr fått konstantert at jeg har pcos,så fikk en hormonkur nå i slutten av okt. var hos legen 2 uker etter pergo, han mente han så noe da så ville ha meg tilbake 2 uker etter dette igjen. men fikk blødning 1 uke før dette. da mente han at jeg hadde spontantabortert, for det var som en vanlig mens. blødde i 6 dager.så håper det var mensen så vi kan prøve igjen. er ikke lett når mann ikke har mensen altså:( men har du vært å undersøkt deg hos gyneo etter pilleslutt?

Skrevet

Jeg har fått time hos gyn på sykehuset i slutten av Januar.. lenge å vente syns nå jeg. min første blødning fikk jeg 3 dager etter pilleslutt og neste kom etter 61 dager og deretter 30 dager og nå over 100 dager :( Får hver eneste måned stikking i magen og får brun utflod/litt blod når mensen egentlig skal komme, men den kommer aldri. Tok en test for 3 uker siden men den var negativ. kanske jeg må teste på nytt.. men vil ikke bli skuffet :/ har murret en del i magen denne uka .. så trodde mensen var rett rundt hjørnet men nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...