Gå til innhold

Enn å si at det kan være en truende abort??!?!?!?!

Anbefalte innlegg

Hei jenter! Var på UL i går for 4 gang... har hatt litt blødninger, men er nå 9+6 og så hjertet slå i går igjen!

Men så greier legen å si at det kan være en truende abort!!! WHAT?!?! Trenger jeg å høre slikt like før jul?? NEI! Fosteret vokser helt etter skjema, og hjertet slo... men allikevell sier han det!! Er det mulig???

Håper det er noen der ute som har opplevd småblødninger i 1. trimester og som det har gått bra med!! Dette er nr to, og hadde ingen blødninger med førstemann! Blir jo paranoid, og tenker at det kan være skader på fosteret som gjør at kroppen vil støte det ut, men ikke får det til! Eller at jeg skal miste senere i svangerskapet!! HJELP!!!!....

Hva skal jeg tro?? O, jul med din glede liksom!!!

Fortsetter under...

Glemte forresten og si at jeg og går med nr 2 og hadde ikke blødninger med nr 1. Jeg hadde bittelitt blod og brun utflod i hele 3 uker (!) men det var noe blod i livmorhalsen, og her går alt bra med fosteret. Er veldig mange som blør som det går bra med virker det som, så ikke bekymre deg for mye:)

Ja, har lest litt rundt på nettet etter at jeg blåste ut av meg her oppe.. :)

Jeg ser at truende abort ikke er så skummelt som det høres ut! Men jeg har en ganske gammeldags lege, og han nevnte ikke noe om å ta det med ro, men det har jeg tengt å gjøre uansett!! Nå er det stopp på snømåking og bæring på jobb!

Sånn er det med den saken, som nissemor sier! :)

Fant en side der det stod at hvis det var et levende foster inne i magen var det over 90% sannsynlighet for at det gikk bra, så jeg klamrer meg til det tallet... Legen sa forresten at det ikke var blod i fostersekken, noe som var ett godt tegn, og som ikke tydet på at ting var gått galt enda. Men neste gang skal jeg be om en forklaring på uttrykket og si at han skremte vannet av meg!

Tusen takk for svar, og så krysser jeg fingre og tær for at det går bra! Dette er første spire etter to år prøving, og har ingen planer om å miste skatten nå...

jeg fikk samme beskjed forrige svangerskap... og fikk sykemelding og streng beskjed om å ta det med ro. legen gav meg til og med refusjon for taxi til ultralyd..

så veldig underlig at ikke din lege sa det til deg. Men igjen; disse legene sier og gjør ekstremt mye forskjellig.

Lykke til ihvertfall... det går helt sikkert veldig fint :)

Jeg har også hatt veldig små blødninger (mer som spotting) i 4 dager nå. Var på UL i går og der var alt fint, blødningen kom ikke fra inni livmora, men fra livmortappen.

Det er visst ganske vanlig med små, ufarlige blødninger fra livmortappen og slimhinnene i skjeden under graviditet.

Men jeg leste litt på nettet, og på babyverden har de en artikkel om ulike typer blødninger i svangerskapet, og den ENESTE som passer på min blødning er den de kaller truende abort.

Så det behøver ikke bety at du har stor sannsynlighet for å miste, men heller det at det er det den type blødning kalles.

Så knip igjen! Du har kommet såpass langt at sannsynligheten for at det går bra nok er aller størst :)

Annonse

Med min første datter hadde jeg "mensen" de 3-4 første måndene før det stoppet. I følge legen min denne gangen mente han at det var normalt. Det kunne skje 1 av 10 så det var ikke farlig. Alt gikk bra hos meg. Håper det gjør det til deg også. Lykke til vidre. Krysser alt jeg har for deg.

Jeg hadde de typiske gravid symtomene og rundt den 2.mnd en positiv test. Jeg fikk mitt første svangerskap som et sjokk. Jeg mener jeg blødde 2 mnd etter at jeg testet positiv også. Det er 12 år siden nå, og jenta er frisk og fin.

Har småblødd i hytt og pine, er 30+5 idag. Hadde det veldig traumatisk de første ukene, men alt var lukket og gutten min vokste som han skulle, ble til slutt henvist til føden i uke 20 og de fant ut at jeg har rufsete slimhinner i livmorhals. Det er helt ufarlig og veldig vanlig vistnok når man er gravid. Må regne med å blø litt resten av svangerskapet også men det kommer mest når jeg anstrenger meg, da brister det litt i livmorhals.

Prøv å ikke bekymre degt du, alt går nok bra :o) Men vet det er veldig vanskelig, hater synet av blod nå, men det trenger ikke være farlig. Og som du skriver for de aller fleste går det bra når man har sett et bankende hjerte etter uke 8 :o)

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...