Canari Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Litt usikker på om en lege bør se på ham. Var glovarm etter soving (39,4), slapp og ynket seg mye. Helsestasjonen anbefalte våte håndklær for å få ned feberen. Så gjorde det mens jeg ringte legevakten, som sa det var greit med paracet. Etter paracet fikk jeg i han litt væske og han sovnet. Våknet etter ca 20 minutter og var ganske blid (?) og spiste litt tynn middag og nå leker han. Er det falsk trygghet siden han har fått Paracet, ville dere fått ham til lege likevel? Leste på nettet at vfeber hos baby under 6 mnd er alvorlig og at lege bør tilses, og at også fever over 39 grader hos baby 6-12 måneder tilsier legekobntakt.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Gammel er han da? Uansett, jeg ville fått lege til å se på han! Tatt crp osv. for å utelukke at det er noe alvorlig infeksjon på gang! gutten min har hatt feber to ganger, på nesten 39, å han har blitt sett på av lege hver gang. Ene gangen hadde han ikke noe forhøyet crp, men andre gangen hadde han det. Men begge gangene gikk det heldigvis over etter tre dager. God bedring til den lille!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå