Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Vi skulle på tur i helgen og jeg ble syk og har legeerklæring. Vi hadde lagt ut for flybilletter og hotell til utlandet. Vi var bare to som skulle dra. Jeg regner med at jeg får alt dekket, men hva med henne? Noen som vet/jobber i forsikringsselskap?
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Det er kun den som fremviser legeerklæring som får igjen på forsikringen
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Hun har jo ikke blitt forhindret fra å dra på tur, selv om dere jo helst ville dratt sammen. Hun skal selvfølgelig ikke ha noe i retur, for hun var jo frisk og kunne ha benyttet seg av turen alene. Det hadde kanskje blitt dekket om du snakket om ditt lille barn, som grunnet dsin sykdom ikke kunne dra, men en venninne er ansvarlig for seg selv.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #4 Skrevet 14. desember 2010 Nei forsikringen dekker også hvis ens eneste reisefølge blir syk. Altså får din venninne også dekket sin billett.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 Joda, alle får refundert. Dette har jeg selv sjekket (mulig at det kan varierere noe fra selskap til selskap, det skal ikke utelukkes).
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #6 Skrevet 14. desember 2010 Bare jeg som har lest reiseforsikringa her eller, og ikke bare synser? Man får tilbake utleggene hvis en blir syk og viser legeerklæringen for dette, dett dekker også reisefølge hvis dens eneste følge blir sykt. Altså når to skal reise og en blir syk må ikke den siste reise alene.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #7 Skrevet 14. desember 2010 Hm.... nå ble jeg ikke mye klokere... Hun var jo mitt eneste reisefølge og jeg lå på sykehus.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #8 Skrevet 14. desember 2010 Altså får hun igjen pengene hun også.
Gjest ->>- Skrevet 14. desember 2010 #9 Skrevet 14. desember 2010 Det vanligste er at reisefølge får dekket om eneste medreisende er syk med legeerklæring. Som flere har sagt her. Men din venninne må jo nesten lese vilkårene til reiseforsikringen sin.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #10 Skrevet 14. desember 2010 Altså... din forsikring dekker ikke din venninne. Om hun har reiseforsikring kan det godt hende denne gjelder når du,hennes reisepartner, havna på sykehus. Men din forsikring dekker kun deg.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2010 #11 Skrevet 14. desember 2010 Jeg jobber med reiseskader i et forsikringsselskap. Og her er i alle fall våre regler klare: Du får dekket dine utgifter på din reiseforsikring. Og din venninne får dekket sine utgifter på sin forsikring siden hennes eneste medreisende er blitt akutt syk og forhindret fra å reise. Hadde dere f.eks. vært 3 venninner som skulle reise sammen, hadde kun den som ble syk fått dekket sine utgifter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå