Gå til innhold

Engler, ånder, spøkelser og overnaturlige opplevelser

Anbefalte innlegg

Jeg opplever at det er mye snakk om det overnaturlige for tiden. Engler, ånder, spøkelser, man ser og hører ting som ikke kan forklares på naturlig vis. Jeg har lyst til å fortelle litt om hva jeg tenker om dette, og mine erfaringer.

Jeg er kristen, men har ikke alltid vært det. I min familie, var det noen som lekte med spiritisme, tarotkort og lignende ting. Jeg holdt på litt med slike ting selv, og opplevde at det var "noe" som åpnet seg, der jeg kjente nærværet av "noe", kunne lese andre mennesker,mm. Det skjedde 2 dødsfall rundt meg på denne tiden, og jeg opplevde mye uro i hjemmet mitt i tiden etterpå. Jeg var på søken etter meningen med livet, og blandet meg borti mye rare ting, som igjen førte til at jeg tiltrakk meg mye ondt fra den åndelige verden.

Vi lever i en fysisk verden, men vi har en åndelig verden også. Dette er noe bibelen er klar på også, selv om mange kristne, spesielt kanskje "kirkegjengere"?, ikke er så åpen for. Mennesker er en ånd, som har en sjel, og som bor i en kropp. Vi har 5 sanser, og det har også vår ånd! Derfor er det enkelte mennesker, sikkert mange, som opplever "overnaturlige ting", fordi de har en sensitiv ånd. Det spiller ingen rolle om du er kristen, ikke-troende, muslim, eller hva du nå er. Alle kan oppleve den åndelige verden.

Men så er det mye uenighet da, om hva det er vi ser og opplever. Jeg har hørt mennesker si at det er barn som går igjen hjemme hos dem, eller de har en bestemor som passer på dem, mm. Bibelen forteller at de døde sover i jorden, og én dag skal alle som er døde/sover i jorden, stå opp til dom, der hver enkelt blir dømt utifra hvordan de var her på jorden; De rettferdige til evig liv, og de andre til evig fortapelse. Jesus sa at små barn hører Guds rike til, himmelen tilhører dem! De er ikke her i den fysiske verden lengre!

Men hva er det da mange opplever, når de både ser og hører "gjenferd"? Hva er det egentlig de ser? Her er MIN mening om dette, utifra mine erfaringer fra tidligere opplevelser: Det er onde ånder som gir seg ut for å være døde familemedlemmer, venner, etc. Ofte tilkaller folk synske som får kontakt med disse "gjenferdene", og de kan fortelle mye om seg selv, andre familiemedlemmer, etc. Dette får det hele til å virke troverdig, for de("gjenferdene")forteller ting som faktisk stemmer!

HUSK at onde ånder vet mye om deg, familien din, og verden generelt. Vi har disse åndene rundt oss, slik som vi også har engler rundt oss! Vi er ikke alene!

Om du opplever uro i hjemmet ditt, ting som flytter på seg, eller generelle ting som oppleves som ubehagelig, så er det ikke fra det gode, selv om det vil få deg til å tro det!

Da jeg ble kristen, og etterhvert fant meg en menighet og kristne venner, samlet vi oss hjemme hos meg, og vi ba i Jesu Navn at alt ondt skulle forsvinne fra hjemmet mitt. Og det forsvant! Istedenfor ting som flyttet på seg, banking i skapdører, fotskritt og mye annet rart, så ble hjemmet mitt fylt med ro og fred. Jeg begynte å se lys åpenbare seg, det tror jeg er engler, og kunne kjenne Guds nærvær fylle meg og huset mitt med glede. Jeg kjente at det var noe godt som var rundt meg :-) Jeg hadde da kuttet ut alt av spåing, fordi det er okkult, og bibelen sier klart i fra om at sannsigere (synske) og spåing, er ondt! Det betyr ikke at mennesker som driver med slike ting er onde, de kan være gode mennesker med gode intensjoner, men det de driver med, er ikke fra det gode!

Bibelen snakker om nådegaver som de frelste får, da alle frelste/kristne har Den Hellige ånd, som gir gaver til oss. Blant disse gavene finnes profetier; Man kan se fremtiden, snakke inn i et menneskes liv, men da for å trøste og oppmuntre, eller formane. Da er det den hellige ånd som taler gjennom oss. Vi får åpenbaring og ser inn i ting rett og slett, men etter som Gud vil. Vi kan få kunnskapsord og visdomsord, eller feks. gaven til å skildne ånder, som igjen vil si: Hva som er fra Gud, og hva som er fra djevelen. Engler, eller demoner... Det kan være mennesker som blir plaget av demoner/onde ånder, uro i hus,mm.

Om du opplever åndelig aktivitet/uro rundt deg, eller dine barn opplever det, så kan du be det forsvinne i Jesu Navn. Det er som jeg skrev tidligere, mennesker som har en sensitiv ånd, og opplever mye "rart". Dette KAN komme av at noen i familien din, kanskje oldeforelde for den del, eller om du bor i et hus der tidligere eiere, har drevet med okkulte ting, som igjen skaper uro og ånden din tar inn dette.

Jeg sitter ikke med all fasit, og det er greit om noen er uenige med meg. Men jeg sier bare: Vær forsiktig med å leke seg med slike ting. Det er mye vi ikke ser inn i, mye vi ikke vet. Jeg opplevde mye kamp rundt meg da jeg ba Jesus inn i livet mitt, men etterpå kom det en ro over meg, og hjemmet mitt ble fylt med fred.

Jeg kan kjenne på meg når en ond ånd/ånder er her, jeg kan også se det som sorte prikker/skygger. Jeg har fred i hjemmet, med onde ånder kan komme inn innimellom, av ulike grunner. Det forsvinner når jeg befaler det å gå i Jesu Navn.

Enda ser jeg lys som plutselig åpenbarer seg, og noen ganger kommer det en varme over meg, som at jeg sitter nær en varmovn, sammen med denne varmen kommer det fred og ro. Jeg kan kjenne på meg hvordan mennesker har det, deres personlighet, eller jeg kan plutselig "se" ting som vil skje i fremtiden. Men dette skjer fordi Gud viser meg det, enten da for å hjelpe de menneskene det gjelder, oppmuntre, advare og slike ting. Da jeg spådde mennesker i tarotkort og slike ting, var det på en helt annen måte, men når Gud/ den hellige ånd gir deg denne nådegaven, er det rent og godt, og det er alltid for å hjelpe menneskene.

Dette ble langt! Men konklusjonen min er:

Det er en åndelig verden rundt oss som vår ånd kan ta inn. Ikke alt er fra det gode, selv om det kan vise seg som noe godt ( Gjenferd- bestemor som passer på deg) og lignende ting. Vi er skapt av Gud, og vi har alle en engel med oss, samt at det finnes engler rundt oss. De er budbringere, de kan beskytte oss, gi budskap,mm.

Bibelen oppfordrer oss til å holde oss borte fra spåing og andre okkulte ting, da dette ikke er fra Han. Han vil gi oss gaver, nådegaver, men disse gaver er fra HAN, og de er rene og hellige. Om du vil, kan du søke rundt på nettet, og lese om forskjellen mellom nådegaver fra Gud ( profetier,mm) og mennesker med "evner" til å se inn i fremtiden, slik som spåing feks. Dette er to ting som ligner, men forskjellen er at det ene er godt, mens det andre er ondt!

Fortsetter under...

Takk for at du deler dine tanker :)

Mine tanker og forståelse går nok i en annen retning, men jeg er enig i mye av det du skriver.

Jeg har lest bibelen, mendet var ikke rett for meg. Jeg tror nemlig ikke på en personifisert gud, en HAN. For meg er Gud alt, kilden til alt. Jeg har svært mange åndelig opplevelser. Engler og Jesus har vist seg for meg og leder meg inn på min livsvei. Jeg er healer og bruker helt bevisst både engler og mestre i healingprosessen til pasientene. Metatron har fortalt at den tid hvor englene bare er budbringere er over, nå er de lettere tilgjengelig for oss alle og de lengter etter å bli BRUKT!! De elsker oss over all fatteevne og står tilgjengelig for oss alle sammen :)

Ang spøkelser... Alle som går over til den andre siden tar med seg sjelen sin, men iblant kan deler av personligheten bli igjen, da dette også er energi. De alle fleste mennesker identifiserer seg fullt og helt med sin personlighet og ikke sin sjel. Deler/fragmenter av personligheten kan henge igjen i vår verden og sensitive mennesker kan få kontakt med de. Jeg er helt enig i at dette har lite for seg, da sjelen er på den andre siden. Derimot kan sjelene komme til oss dersom vi påkaller de. Derfor er det viktig å påkalle sjelen til vedkommende og ikke bare bruke navnet.. Buddha sa: Jeg er ikke denne kroppen, disse tankene og disse følelsene. Jeg er et guddommelig vesen.

Jeg bruker ikke en bok for å finne mine svar, men mine egne erfaringer og den sannhet som jeg finner gjenklang inne i meg. Mester Jesus sier at den dogmatiske kristendommen skal utvikles til at menneskene finner sin guddommelige kilde inne i seg selv. Ergo få kontakt med sin egen sjel. Det er dette som blir lettere nå i vår tid.

Den varmen og roen som du føler kjenner jeg veldig godt igjen - den er fantastisk! Og ja, det er Gud, men ikke bare det - det er Gud i meg. Det er min sjel. Jeg kommuniserer med sjelen min og får mye informasjon derfra.

Vi har nok hver vår forståelse i denne saken, men det viktigste er at man respekterer hverandre og aldri glemmer Guds fremste budskap: Kjærlighet.

Lysklem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...