MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 hørt at hvis de spiser over 1000 skal de begynne med grøt, men kan da ikke det ennå??
MillaCamilla Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Min baby ble delammet, så jeg kan sikkert ikke gi deg et konkret svar. Men de gangene han fikk mme, målte jeg opp etter det som var anbefalt på pakken og om jeg skulle konvertert det til døgnbasis, ville han aldri kommet over 1 liter i døgnet i følge veiledningen på pakken. Jeg sluttet å amme da baby var 6 måneder og da tror jeg han fikk 150 til hvert måltid, men kuttet etterhvert ut da han spiste mer grøt, middag etc. En venninne hadde en baby (kun mme) som spiste og spiste, så hun begrenset det til det anbefalte per måltid og kom da ikke over 1 liter døgnet, men det kommer sikkert an på hvor mange måltider baby har også. Noen begynner tidlig med grøt vi begynte ved 4 måneder (, han fikk smaksprøve litt før, han fikk smaksprøve litt før) da puppen aldri ble helt selvgående). Spør helsesøster du, hun har nok de beste rådene å gi deg.
weihnachtmarkblomstre Skrevet 14. desember 2010 #3 Skrevet 14. desember 2010 Det generelle rådet er at man bør dikutere med hs når de spiser over 1 liter over tid... Nå er jo ikke dette en sylskarp grense, så med 1020ml vil jeg ikke tro det er noen fare på ferde :-) For mye mme kan være skadelig for nyrene, men for tidlig grøtoppstart er ikke heldig mht at tarmene ikke er ferdig utviklet. Jeg ville ikke begynt med grøt nå, men fortsatt med mme slik du gjør. Føler du deg usikker så tar du kontakt med hs og diskuterer med henne. Fler faktorer som spiller inn, og hun kjenner ditt barn best i tilleg til dere foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå