<3 Fødeklar <3 Skrevet 14. desember 2010 #1 Skrevet 14. desember 2010 Hei alle sammen! Ser at noen koster 200 og andre opp til 1000kr. Noen som vet om noen steder der de selger bra lammeskinn til vogn og seng til ikke sånn altfor dyr pris? Hilsen meg:o)
Gjest Skrevet 14. desember 2010 #2 Skrevet 14. desember 2010 Hei! Viktig å huske på når du skal kjøpe lammeskinn, at hvis du planlegger å bruke det til nyfødt for å sove på, så må det være uten tilsatte kjemikalier, og være korthåret. Det er iallfall slik jeg har oppfattet det. Noen kaller det for medisinsk lammeskinn, noen soveskinn. Nøstebarn har veldig gode skinn, er det jeg har kjøpt (jeg kjøpte i mellomste størrelse, men ser det egentlig er litt i største laget for vugge og vogn, men veldig fint til å ligge på på gulvet eller i sprinkelsenga, men tror det minste skinnet vil holde iallfall den første tiden, iallfall til vugge/vogn, det er sikkert litt billigere også). De er supermyke, og i skinnet er det lanolin som gjør at om babyen tisser på skinnet, kan du bare gni det bort med vann, det skjer da en kjemisk prosess som gjør at såpe dannes og skinnet "renser seg selv", veldig hygienisk. Men prisen er deretter, så ikke det billigste valget akkurat... ellers er vel minste skinne til Kaiser (søk det opp på nett- eller tror kanskje de har det på barnas hus eller liknende) ganske gode, hørt mye skyt om de, og de er litt rimeligere enn nøstebarns skinn. Kan også anbefale å se på de ulike nettbutikkene der de selger babyustyr for å sammenlikne priser. Bare pass på at det er korthåret og uten kjemikalier Lykke til!
<3 Fødeklar <3 Skrevet 14. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2010 Hei Julebaby Takk for svar, da skal jeg sjekke opp litt:o)
strekkmerketrollet Skrevet 14. desember 2010 #4 Skrevet 14. desember 2010 det er rett som julebaby skriver MEN det trenger ikke å vere korthåret. Det viktigste er at det er 100% naturlig, uten noe tilsatte greier. Her er det nok slik at en betaler ofte for det en får. Vi er så heldige å ha sauer selv. Når vi slakter så tar vi vare på skinnene og sender dem til garveri Så barna våre har sovet i 100% naturlige skinn fra dem var født. Hærlig
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 14. desember 2010 #5 Skrevet 14. desember 2010 Det trenger ikke være korthåret nei? Følte jeg fikk lettere panikk her nå, har fått to lameskinn av svigerforeldrene mine, svogeren min driver med saue gård, så de fikk ordnet med to skinn nå i høst, de er langhåret, så nå for meg at jeg måtte fortelle dem at vi ikke får brukt skinnene :-O
Gjest Skrevet 14. desember 2010 #6 Skrevet 14. desember 2010 Da er det jeg som har misforstått litt ang lengden på pelsen til lammeskinnet, greit å få klart opp i det Om man føler pelsen blir oppi ansiktet til barnet er det vel ikke værre enn å legge et putetrekk eller en klut under ansiktet.
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 14. desember 2010 #7 Skrevet 14. desember 2010 Her vil det nok uansett ligge en gulpeklut under hodet til lille, så slipper man at det skal komme noe sikkel eller gulp på selve skinnet.
Nathe Skrevet 14. desember 2010 #8 Skrevet 14. desember 2010 Jeg synes det er greiest å kjøpe dem på baby-steder og ikke på IKEA. Jeg kjøpte mine på Babycare 299,- tror jeg. De holder til i Kristiansand men har nettbutikk også, babycare.no
mastermind Skrevet 14. desember 2010 #9 Skrevet 14. desember 2010 Får gode skinn til 300kr. Vi kjøpte på babycomfort
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 14. desember 2010 #10 Skrevet 14. desember 2010 Dersom man velger saueskinn, bruk korthåret og kle barnet passe slik at barnet ikke blir for varmt. Dette innebærer blant annet at dersom barnet bruker dyne, så må dynen være lett, og barnet skal ikke sove med lue inne. Les mer om krybbedød/ lammeskinn her; http://www.lub.no/id/B4ACC5C763DAEAD7C1257689005046CD Jeg er godt fornøyd m de korthårede lammeskinnene fra Babyshop og Barnas Hus til 299 kr, de er myke og gode og holder fint i bruk. Ikea-skinnene er ikke anbefalt som soveskinn til babyer, da de inneholder mye kjemikalier.
AO3 Skrevet 14. desember 2010 #11 Skrevet 14. desember 2010 Ja, jeg har også hørt at soveskinn til baby skal være korthåret.
Gjest LilleDina +spire + 2englebarn Skrevet 15. desember 2010 #12 Skrevet 15. desember 2010 lammeskinnene mine er først og fremst ment til bruk nederst i vognen, når man skal ut på litt kaldere dager. Men får vel da kjøpe et korthåret lammeskinn til å ha i senga, om det skal bli veldig kaldt om natten.. Han vil uansett bli liggende i egen seng, helt inntil min side av senga..
Snuskomrusk Skrevet 15. desember 2010 #13 Skrevet 15. desember 2010 Vet noen om en må vaske lammeskinnene fra babyshop / barnas hus før bruk?
strekkmerketrollet Skrevet 15. desember 2010 #14 Skrevet 15. desember 2010 hvis det er snø i hagen din kan du grave ned skinnet i snøen... la det ligge en dag og heng det opp på badet etterpå Da er det rent og fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå