Gå til innhold

Kontroll og samtale i morgen... *grue seg*

Anbefalte innlegg

Gjest Mentha♥Høygravid♥
Skrevet

I morgen faller endelig dommen på hvorvidt det blir setefødsel eller ks på meg, og jeg kjenner jeg er ganske spent! Men krysser fingrene for at vi får god informasjon og får være med og ta en avgjørelse som føles rett. Det blir nok i så fall KS.

Det eneste jeg er ganske sikker på er at lillegutt ikke har snudd seg, han sparker godt nedover, innimellom er jeg nesten overbevist om at det snart stikker ut en liten fot der nede ;)

Krysser fingre og tær for at jeg får sove godt i morgen natt, nå blir det nok lite søvn de neste timene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

lykke så masse till ! håper du får det som du ønsker :)

må bare spørre, vet du sånn ca hvor lenge gutten din har ligget i seteleie? fra hvordan uke?

Gjest Mentha♥Høygravid♥
Skrevet

Takk for det! :)

Han har ligget i sete så lenge jeg vet, i alle fall fra begynnelsen av 20-ukene. Før det tror jeg han lå i tverrleie, men han vrikket seg litt mer rundt på den tiden ;)

Skrevet

akkurat :P er litt bekymra selv, er i min 28 uke, og lillemor har ligget i samme stilling i seteleie et par uker allerede. virker som hun trives veldig godt i denne stillingen! vet hun har god tid til å snu seg, men liker det ikke så godt ..

Skrevet

Masse lykke til Mentha!!!!!

Vær tydelig på hva du vil når du har fått informasjon og er du usikker så spør og grav og be gjerne om en dag eller to til å tenke deg om på.

Dette dreier seg om deres barn, kjemp med nebb og klør for det du føler er riktig for dere dersom legene er uenige. Det hadde jeg gjort hvis jeg var deg. Håper du blir gledelig overrasket og at du oppdaterer når du har vært på sykehuset.

Kanskje du er like heldig som jeg plutselig var at babyen har snudd seg under et trimmeprosjekt uten at du la merke til det. Jeg føler fortsatt at det sparker en fot ut men det er en hånd hos meg nå. Føles helt likt merker nesten ikke sparkene oppe i magen pga morkake på fremrevegg har bare såvidt begynt å kjenne på gnagsår under ribbeina.

Masse lykke til!!!!!!!!!!

Gjest Marie-85
Skrevet

Lykke til!! Jeg skal også imorgen!! Gleder meg til å høre hvordan det går med deg.. Jeg har timene mine sent på dagen. Enn du?

Skrevet

Masse lykke til i dag:) Skal tenke på deg vet du:) Gi lyd når du er ferdig:) Klem:)

Gjest Mentha♥Høygravid♥
Skrevet

Tusen takk alle sammen! :) Har heldigvis fått sovet litt i natt, så jeg føler meg litt roligere nå. Vi drar om en times tid, jeg har time nå på formiddagen. Lykke til med time på ettermiddagen! :)

Steffen sin mamma: Det er stor sannsynlighet for at den lille vil snu seg, på sykehuset her vil de ikke ta stilling til setefødsel før i uke 37 engang :) men jeg har litt merkelig form på livmora som gjør at han her får litt dårligere plass til å turne rundt ;) Håper din lille har bedre retningssans enn min og snur seg etterhvert ;)

Skal oppdatere når vi kommer hjem i ettermiddag! Ha en fin dag alle sammen :)

Skrevet

Hei,

Håper dere har fått masse bra informasjon og at du er komfortabel uansett utfallet av diskusjonen nå..

..jeg ville bare si at jeg hadde en kjempefin og grei setefødsel for tre år siden, så det går an det også :) Det var nesten litt komisk til tider, siden det da var både jordmor, barnepleier og to leger i tillegg til pappan som sto og heiet under pressriene.. hehe.

Uansett, lykke til!

Skrevet

Vil bare tipse om at akupunktur faktisk har fått babyer til å snu seg i siste liten. Verdt å prøve i hvert fall!

Gjest Mentha♥Høygravid♥
Skrevet

Hei damer! :)

Da har vi endelig kommet hjem fra sykehuset etter en lang dag... Dommen ble planlagt KS enten 28 des eller 4. jan (bestemmes i morgen etter røntgenbildene er undersøkt) :D :D Hvis jeg går i fødsel før det kan jeg velge om jeg vil prøve vanlig fødsel eller få KS (igjen selvsagt avhengig av røntgenbildene).

Verken legen eller jeg ville prøve vending pga min rare livmor, så da ble det ikke noe av det.

Føler meg såå mye roligere nå, og så gikk det opp for meg at i "verste" fall så får vi møte lillegutten vår allerede om 14 dager! :D Oioi, skikkelig gira her nå :D

Takk for all støtte og gode råd, dere er fantastiske :)

Marie_85, håper det gikk bra for deg i dag også! :)

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn
Skrevet

Godt å høre at du sitter igjen med å føle deg trygg på hva som er i vente :)

Her har jeg også en liten tulle gutt, som elsker å sitte på rumpa i bekkenet mitt, er "kun" i uke 31 (30+4) så vet han kan snu seg fortsatt, men inntil videre trives han veldig godt.. Håper han finner det fornuftig å snu seg før vi nermer oss fødselen, da jeg helst vil unngå KS eller setefødsel.. Men hva kan man gjøre? De ungene gjør som de selv vil ;) I "verste" fall prøver de vel å snu han, men spørs hvor glad han blir da :-/ Han liker hverken det lytte instrumentet til jordmor (glemt helt hva det heter) eller når vi er på ultralyd, prøver konstant å sparke de bort ;) liker ikke at vi dytter mot han heller, for da tar han ribbena til mor ja :)

Skrevet

Godt at du fikk klarhet i hva som skal skje, det har mye å si for psyken sånn på slutten! Men hvorfor er ks-dato avhengig av bekkenmålene dine? De har vel ingen ting å si, når du skal ta ks uansett?

Skrevet

åååå, så bra!

Det er jo ikke lenge til engang :D

Gjest Marie-85
Skrevet

Så bra da!! Ikke lenge til for din del:) Herlig

Gikk bra for meg også. Vil ikke skrive dato her, men har gjort en avtale om at hvis fødselen starter før dato for planlagt ks, så føder jeg vaginalt.

Synes det var en veldig grei avtale.

Føler meg mye roligere nå!! Herlig følelse å slippe å vøre så redd!

Gjest Mentha♥Høygravid♥
Skrevet

KS dato blir såpass nærme termin (siden jeg helst vil vente til over nyttår) at hvis det viser seg at bekkenet er for smalt vil de gjøre det tidligere, for å minske sjansen for at det kan skje noe før. Men vi får se i morgen :) Kjenner jeg kommer til å sove godt i natt i alle fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...