Gå til innhold

Huff..Lite koselig kontroll på helsestasjonen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll for ca en uke siden med minstemann som blir 4 mnd på julaften, å har vært så lei meg etterpå..

Bruker samme helsesøstra som vi bruker på eldstesønnen vår på 3 år, å har egentlig utrolig god kontakt med henne! Hun er en flott dame som jeg liker kjempegodt.

Men altså, denne gangen følte jeg liksom at ALT var galt.. Hun syns han var kald :

(jeg hadde på han body, strømpebukse, strikket ulldress, ullsokker, tykk lue, votter, samtidig som han lå i en dunpose i bilsetet.. Vi hadde bare kjørt rett hjemmefra og til helsestasjonen som er 1 min unna..

Hun syns det var merkelig at han hadde hatt feber to ganger siden sist vi var der (på en mnd). :

Ja, han har vært en del forkjølet, øyekatarr og feber to ganger, da eldstemann har vært mye syk å da dratt masse med hjem fra barnehagen i tillegg.. Da er det ikke så lett å unngå! Han får bare morsmelk..

Hun lurte på om vi ga han vitaminer og tran..:

Nei sa jeg, det har vi ikke! Sa at jeg har hatt i hodet at det bare var eldstesønnen min som måtte ha det siden han var prematur (han måtte ha jern og vitaminer to ganger daglig til han var ett år)

Da fikk jeg streng beskjed om at DET måtte vi kjøpe med EN gang!

Jada sa jeg, det får vi jo gjøre da..

Å så var det vel det som har plaget meg mest etter denne timen, nemlig at hun synes han var for stiv i beina! "Han er veldig stiv" sa hun, etterfulgt av : Han får bare være liten baby han vettu, ligge å kose med puppen å bare kose kose, da blir det sånn.

Jeg ble helt paff, å klarte ikke få ut ett ord. Jeg har han jo på gulvet sammens med meg flere ganger daglig hvor vi leker og aktiviserer sammen.

Sykler med beina hans, trener på å ligge på magen, masserer hele kroppen hans med bodylotion osv.

Nå kan jeg jo nevne at hun nylig har fått beskjed om at hun har beinskjørhet, å at hun aldri vil kunne bære på sine barnebarn igjen. Så at hun var kjempe sliten, å at denne beskjeden såklart har gått hardt på henne! Så prøver å tenke at det må ha vært derfor hun hakket på alt og ingenting, noe hun aldri vanligvis gjør! Hun pleier å komme med saklige komentarer, masse skryt osv. Hun var rett og slett ikke seg selv.. Men alikevel, så begynte jeg å gråte når jeg kom hjem, å har følt meg totalt misslykket denne gangen.. Lå vel på gulvet i 2 timer i strekk å gjorde alt jeg kunne for at lillegutt skulle bevege seg så mye som mulig, teit som jeg er, hehehe...

Huff, man er jo så sår på kritikk når det gjelder barna sine, så jeg har først nå begynt å komme over det, men alikevel er det en vond klump i magen...

Overreagerer jeg veldig...? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lært meg at det er lurt å ikke henge seg opp i mye av det helsesøstrene sier. Som du er inne på selv, så kan det rett og slett være at hun hadde en dårlig dag eller er inne i en dårlig periode. Mange av dem har også en tendens til å henge seg opp i uvesentlige detaljer og følge boka litt for godt.

Det meste av det du nevner her har jeg også gjort/ikke gjort med sønnene mine. Feks har ingen av dem fått tran som babyer pga gulping. Jeg forsøkte d-vitamindråper noen ganger til den yngste, men han gulpet av det også, så det ble med forsøket. Når det gjelder påkledning er det omtrent umulig uansett når man skal ut og inn av biler og det er så kaldt som det er nå. Jeg syns ikke det høres ut som du har hatt lite klær på han, men det kan jo hende han hadde rukket å bli litt kald hvis du hadde kledd av han for veiing/måling før du kom inn til helsesøster uten at det er noe du har gjort galt.

Skrevet

Ja du sier noe der..

Vi veier og måler inne hos henne, men da hun klagde på at han var kald, så hadde hun kledd av han å hatt han naken på bordet i ett kvarter først.. Ikke så rart han var kald på tærne liksom..

Det første samboern min sa når vi kom hjem var "Synes du at helsesøstra var litt hakkete idag..?" hehehe.. så det var jo ikke bare jeg som reagerte.. :P

Skrevet

Ta det med en klype salt du. Din lille baby har det strålende. Han får morsmelk og legger på seg og vokser. Han får tid til å ligge på gulvet å sprelle, slapp helt av. Høres ut som din helsesøster er inne i en tung periode og da er en lett og høres krass ut.

Lykke til videre og kos deg med guttene dine

Skrevet

Tusen takk for ett godt svar som varmet, løvemamma!

Ja han legger jo på seg over 1kg i mnd, å har vokst 12 cm siden han ble født..

Huff ja det er nok bare hun som er sliten og tung nå.. Skal til henne nå den 20. desember igjen å ta vaksina, da han var forkjølet nå når jeg var der sist.. Håper hun er litt hyggeligere da..

Takk for det, god jul til deg og dine!:)

Skrevet

Hei!

Jeg går ofte ut fra helsestasjonen, med følelsen av at at noe er galt. Når helsesøster spør om han snur seg rund og jeg svarer ja og er så fornøyd med det, så spør hun om han bare snur seg en vei og jeg blir usikker. Så er det dårlig samvittiget da jeg har det med å glemme disse d-dråpene og ditt og datt.

De to siste gangene har jeg hatt en vikar og da har jeg gått ut fra helsestasjonen og føler at alt bare er bra. Det har faktisk vært to forskjellige.

Skal tilbake i januar, og da regner jeg med at det er henne jeg pleier å ha igjen og vet jeg går ut derifra med dårlig samvittighet igjen eller at noe er galt.

Så føler med deg.

Skrevet

Huff det er ingen god følelse!! Man vil jo bare gjøre det beste for barnet sitt, å når noen hinter til at man ikke har gjort det man kan, så stikker det dypt inn altså!

Lykke til på neste time trultemor! Vi får prøve å si til oss selv at vi er gode mødre, å at mange helsesøstre er så opphengt i skjema og gjennomsnitt at de glemmer at ikke alle gjør ting på lik tid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...