Gå til innhold

Tror neste tur til CFC blir i julen en gang, og ingen gynekolog... hjeeeelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syklusen min etter lapraskopien er litt kjip, for tror nesten at neste eggløsning kommer i nyttårshelgen en gang eller noe. Og da får jeg ikke vært hos gyn for å sjekke foliklene. Skal ta pergotime. Alle de andre 4 gangene jeg har tatt pergotime har jeg vært til inseminasjon på dag 14....vet ikke om jeg bare skal gamble på det! Eller om jeg skal ta eggl.tester, og dra ned til CFC ifht det? Veldig usikker på det her, men veldig lyst til å få det til:)

Noen som vet det her....går det an å ta pergotime og bruke eggl.tester for å finne tidspunkt for eggløsning?

Takker så mye for svar:)

Er ved godt mot denne gangen, siden de har fikset "problemet" mitt, og jeg må bare kjøre på før det kommer noe mer endometriose!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen private gyn du kan bruke heller? Jeg ville rett og slett tatt kontakt med cfc for å spørre dem. Kanskje dere kan finne en mellomting mellom å gamble og sjekk?

Skrevet

Hei

Jeg har hatt 5 insemineringer ved CFC. 2 av dem med Pergotime. Jeg brukte kun eggløsningstester. Syklusene mine er ganske stabil så det fungerte bra for meg. Timingen var også god i forhold til insemineringen. Jeg er dessverre ikke blitt gravid ennå, av uviss grunn.

Håper du finner ut av det, og at behandlingen for endometriosen var det som skulle til.

Lykke til!

Skrevet

Nå vet jeg ikke om du er på Østlandet, da, men da vi drev med ivf-regulering i romjula for to år siden hadde Trolle på Majorstuaklinikken åpent noen timer 30. desember, og de hadde en gynekolog på Aleris 2. januar (hun sa seg forresten villig til å stille på jobb en lørdag også, dersom det ble nødvendig, for at vi skulle slippe å dra til Køben uten scanning).

Skrevet

Tusen takk for svar jenter... alltid så hyggelig å få tilbakemeldinger på ting jeg lurer på!

Jeg tok kontakt med CFC/Lindenberg og han sa at jeg kunne ta pergotime, og bare bruke eggl.tester. Så scannet de meg der nede før inseminasjon(det har de forsåvidt alltid gjort da men):)

Jeg har spottet i flere dager og krysset fingrene for at mensen ikke skulle komme før i dag....slik at jeg ikke måtte avlyse nyttårsaften. Men jeg har blitt bønnhørt... og mensen er i anmarsj først idag:)

Da blir det mest sannsynligvis en tur 2 nyttårsdag eller mandag 3 januar(eller noe rundt der)

Ha en fin mandag alle sammen!

Gjest Hell & Lykke
Skrevet

Linda Johansen på Oslo city kan anbefales, har brukt henne i ferietider/helger. Privat klinikk så det koster ca 1100, men hun er dyktig og hyggelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...