September<3gutt Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Gutten min er 11 uker, og har den siste uken stappet hele knyttneven sin inni munnen. Virker som han klør i munnen, og sikkler litt. Da jeg så inn i munnen hans i dag, var det en liten hard hvit flekk der. Kan det være en tann som er på vei allerede?
Babyønske �� Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Det er ikke så uvanlig at de biter på hendene og sikler mye i den alderen der. Trenger ikke bety tenner. Gutten min gjorde også det, men tennene kom ikke før han var 7 mnd.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Minstegutten vår som fyller 4 mnd på julaften klør noe vanvittig i munnen sin nå.. Han har gjort det i over en mnd. Når jeg løfter på overleppa så ser jeg to svære hvite kuler der fortenna skal være, å på sidene der igjen. Han sikler masse, å er avhengig av bitering hele tiden, hehe. Så her er det garantert tenner på gang. Lurer dog på hvor lenge han kan holde på sånn før det bryter ut. Husker ikke det fra eldstegutten, hehe.. bare at det kan ta forferdelig lang tid med mye vondt før det kommer noe..
Gjøkeredet③ Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 Begge mine har hatt knyttneven i munnen siden den dagen de skjønte at de hadde knyttnever. Nummer en fikk sin første tann da han var 5 mnd, og nummer to fikk sin første tann da han var 8 mnd.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 Gj.snittlig alder for første tann er 6-8 mnd, men ingen regel uten unntak såklart (størstejenta fikk sine to første da hun var 3,5 mnd gammel f.eks) Men det er helt vanlig at de gnager masse på hendene sine og sikler mye i den alderen der, uten at det trenger å bety tenner! De bruker munnen som sitt viktigste sanseorgan, og så fort de oppdager at de har hender, så puttes de i munnen, både titt og ofte=) Jenta mi på samme alder gjør også det, men ingen tenner i sikte, og regner ikke med at de kommer med det første heller. Hvite kuler er vanlig, spesielt der hjørnetennene skal frem etterhvert, men de pleier som regel ikke å bryte gjennom før ved 1 års alderen likevel. Og det er heller ikke sånn at de strever og har vondt i gommene i flere måneder i forkant- et tannfrembrudd tar noen dager, eller et par uker maks.
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 14. desember 2010 #6 Skrevet 14. desember 2010 Det er helt vanlig at ungene begynner å dytte ting i kjeften på den tiden, men det kan jo bety tenner også. Jeg leste et sted at det var vanlig å begynne å sikle og klø et par mnd før og det stemte iallefall her. Han har hatt hendene konstant i kjeften fra han var 3mnd og tennene kom 2 mnd etterpå. Tann nr 2 kom 2 uker etter dette igjen.
Mammahjertet <3 Skrevet 14. desember 2010 #7 Skrevet 14. desember 2010 Jenta mi fikk sin første tann før hun fylte 4 mnd. Og tann nummer to kom akkurat etter hun fylte 4 mnd. Så de kan komme mye tidligere enn det som er "vanlig" ja. Det var akkurat slik med henne som du beskriver med gutten din. Hun stappa i blant hele knyttneven inn i munnen og sikla som bare det. Jeg tipper på at gullklumpen din ikke får opp noen tann helt enda, men at den kanskje kan finne på å dukke opp i løpet av noen uker. :-)
LittLykkelig Skrevet 14. desember 2010 #8 Skrevet 14. desember 2010 Jeg så tydelig at min gutt var plaget med smerter og irritasjon allerede fra han var 3 mnd. Han var veldig sutrete, stakk hender i munnen, sikla masse mer enn vanlig osv. Det dukket opp to helt samtidig rett før han ble 6 mnd, så her tok det faktisk 3 mnd! Det vil ikke si at han plagdes i ett i 3 mnd, det kom i perioder på noen dager. Jeg var akkurat likens når jeg var liten visstnok. Så de kan nok plages i lang tid ja.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 14. desember 2010 #9 Skrevet 14. desember 2010 Ja jeg husker godt med førstemann at han plagdes i hvertfal 3mnd. Han var illrød og klumpete i tannkjøttet, samtidig som han sov dårlig, spiste dårlig å var generelt utilpass. Så det er nok veldig inviduelt hvor lang tid det tar, å hvor lenge man plages med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå