Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen. nå var det på tide å spørre noen spørsmål. Jeg og mannen bor i DK(jeg er norsk), og skal i gang med lang behandling nå til januar. Så ville jeg høre;

- hva det koster med forsøk i det offentlige/private, er der forskjelle osv?

- Hva er årsaken til mange drar til DK for forsøk her, prisforskjell? er det større sjanser ??

- Hvor mye koster det i medisiner?

- Er det noen sykdommer som gjør forsøkene blir gratis? fx ikke nedsunkne testikler i barndommen, PCO osv....

Så litt info. Som sikkert mange vet er det jo gratis med tre forsøk i det offentlige her, men dette endrer seg per 1. januar 2011. Så det blir MYE dyrere enn det har vært, medisiner til ca 3 forsøk har kostet omkring 3-4 tusen, men etter jul koster dette opp til 15 tusen kr. Her i DK regner man saldon ett år av gangen, så hvis man ikke rekker alle tre forsøkene på ett år starter man på nytt på dette med medisinsaldoen.

men vi burde kanskje ikke klage når det er egenbetaling i NO.

håper på noen har lyst å dele litt viten med meg og andre norske som bor i DK.

Og gratulere til alle dere som er blitt gravide :)

hilsen Angora

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke svare på alt men litt:

- en av grunnene til at mange drar til Danmark er at regelverket er forskjellig i Norge og Danmark, f.eks. kan ikke single eller lesbiske behandles i Norge, man kan ikke bruke anonym sæddonor i Norge. Dessuten har offentlig behandling i Norge en øvre aldersgrense for kvinnen. Prisene for privat behandling avviker ikke all verdens men noen forskjeller er det jo.

- kostnader til medisiner innkjøpt i Norge for kort regime IVF, ligger ofte mellom 8 000 - 15 000 kr pr forsøk, med mindre det er stillet spesielle diagnoser, da kan det variere mer

Skrevet

Bare en liten rettelse, lesbiske behandles i Norge, både inseminasjoner og ivf. Men selvsagt bare de i parforhold, de single lesbene må også til Danmark.

Skrevet

Takk for viktig rettelse, jeg burde vært mer presis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...