Gå til innhold

straks 8 mnd og vil ikke ha mer pupp. Hva ville du gjort? Nan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..eller er det ikke nødvendig? Hva skal han drikke da? Han får vann og i blant litt utvannet juice til maten (spiser 4 måltider om dagen). men syntes ikke det er særlig mye drikke han vil ha, bare noen få slurker hver gang.

Han vil bare ha puppen på natten, i blant. Nå har jeg gått med en kjempesprengt pupp i over to uker, bare for at han skal ta seg en slurk en gang eller to i døgnet, i blant hopper han over et døgn. Jeg gir han puppen, men han bare vrenger seg bort og stritter i mot, stort sett. Den andre puppen min har sluttet nesten helt å produsere...

Han har fått nan og "drikki" (velling) på kvelden i en mnd tid. men skal jeg beynne å gi han mer Nan hvis vi kutter puppen helt?

Hvordan få i han nok annen drikke evt? Drikker han det han trenger til måltidene?

Hadde du orket å fortsette å amme? Bare på natten eller tidelig morgen? Og bare på en pupp, iblant, slik at den er konstant sprengt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg gikk over til Nan på den tiden. Tutta var ikke interessert i pupp mer. Du burde ikke slutte med melk(mme/mm) totalt da det inneholder kalsium og mye vitaminer som han trenger fremdeles. Særlig i og med at han drikker lite til måltidene. Hvis han har våte bleier får han nok væske i seg. Nattbleia kan gjerne være søkkvåt om morgenen :P

Skrevet

Ja det er veldig viktig at han får i seg nok kalsium gjennom mme... Min gutt har også sluttet å amme, men jeg velger å pumpe meg morgen og kveld så han får melken. Noen ganger gir jeg litt mme i tillegg hvis han vil ha mer enn mm. Han får da 400 ml mm i døgnet + evt ca 100 ml mme. HS sa det er er bra. I tillegg får han 2 måltider grøt (som det er melkepulver i).

Skrevet

Jeg hadde gitt nan. Når du har ammet så lenge og han tydelig ikke vil ha mer, så er det ingen grunn til at du skal gå å ha vondt.

Skrevet

Ja ville gitt mme iallefall til han blir ett år. Hva med å pumpe også og gi det på flaske? Jeg ville prøvd å fortsette en liten stund til, i tilfelle det er en periode som går over.

Skrevet

Hei! takk for svar alle sammen! Jeg var innom helsestasjonen i dag og tok det opp med helsesøster. Helsesøsteren mente jeg kunne gi Nan, og være fornøyd med å ha ammet i 8 mnd. Tror det blir sånn.

Har tilbudt han brystet 3-4 ganger i dag og han mest bare stritter i mot, bet meg en gang og sugde litt en gang da han var skikkelig sulten, men bare til melken kom - da svelget han to ganger og ville ikke ha mer. Gir meg "stein-pupper"!

Syntes det hadde blitt mye styr å begynne å pumpe hver dag. Hadde gjort det om han var nyfødt/liten, men jeg har fullammet han til han ble 6 mnd og delammet til 8 mnd.. Kanskje jeg fortsetter å tilby han i noen dager til bare.

Ammet jenta mi på 2,5 år til hun var 14 mnd (til jeg fant ut jeg var gravid igjen). Men hun ville veldig gjerne ha pupp. Barna er forskjellige bare mente helsesøster, at det var vanlig at ded plutselig ikke ville ha, og det var ok,, når han er 8 mnd.. Ok, får tror på det da.

Dette ble unødvendig langt og kronglete, men-men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...