Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei jente på 4 mnd, og det siste halvåret har vi jo brukt kjempemye penger på utstyr. Hun kommer jo til å få mye fint og kanskje mye unødvendig til jul.

Så jeg lurer på om det er vanlig praksis å kjøpe noe?

Hun skjønner det jo ikke uansett. Føler det er unødvendig når det ikke er noe hun trenger nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har pakket inn noen klesplagg som jeg fant på salg, pluss at jeg syr på et lite teppe.

Tenker det holder fra mor, som du sier skjønner de jo ingen ting, og vi har jo allerede brukt nok penger på utstyr.

Leker får de vel nok av av andre!

Skrevet

Vi kjøper ikke gave til Vesla på 4 måneder. De er jo så små, så det har ingen betydning. Dessuten har det ikke manglet på innkjøp til henne de siste månedene. Det vil jo være meg og pappaen som åpner gavene til henne, så ser ikke noe poeng i at vi skal sitte og åpne gaver vi selv har kjøpt.

Skrevet

Vi kjøper det han trenger kontinuerlig og det er ikke lite (bortskjemt gutt hvis man kan si det i en alder av 6 mnd..). Vi har likevel valgt å vente ta i bruk noe av det vi har kjøpt og pakke det inn til jul (men ikke for mange tinge heller). Det er både leker, akebrett, og ting til rommet. Det er nesten egentlig like mye for gjestene som kommer at vi pakker inn og gir noe akkurat på julaften. Kos for dem også å se hva vi gir til lillegutt :-)

Skrevet

Ja, har kjøpt en ball med lyd og lys:) Den kostet bare 200 kroner, så ser ikke problemet:) Hun har enda bare min familie å få gaver fra, ingen på farssiden kommer til å gi gave. Og min familie har aldri vært noe julegavefolk, har aldri fått julegaver fra tanter og besteforeldre i mine yngre dager, tviler på at datteren min får det.

Skrevet

Vurderer forresten å kjøpe noe ekstra, har lyst på ullpledd. Det må uansett kjøpes så:) Og utedress. Og andre nyttige ting:P

Skrevet

Jeg har kjøpt et akebrett til jenta mi. Hun blir 7 mnd før jul.

Kostet 200 kr.

Hvis jeg kommer over noe annet kan det hende jeg kjøper litt mer, men tror vel kanskje ikke det.

Tenkte hun skulle få en liten leke i adventsgave i morra når vi skal shoppe.. Ikke fordi hun skjønner det, men fordi jeg synes det er koselig..

Antageligvis er det alt gavepapiret som blir mest spennende.. :)

Skrevet

Tror vi skal kjøpe hoppedisse, men er helt enig i at det er unødvendig med gave fra mamsen og papsen, de får jo kontinuerlig. Mini er nå drittlei de gamle lekene sine og klar for noe mer avansert, hadde kommet til å kjøpt hoppedisse uansett. Så lite spretten som han er skal dere vite han trenger det, hehe...

Han får matte og baby-dan lekegrind fra foreldre. Eller egentlig er det jo VI som får det da :)

Skrevet

Er jo ikke nødvendig med pakker til de små som likevel ikke forstår noe særlig av det hele. Men vi kjøper litt til lillesnupp på 4 mnd, mest for søskene sin skyld egentlig. Vi kjøper en gave fra storbror og storesøster, og en fra mamma og pappa. For dem blir det veldig rart om lillesøster ikke får gave fra oss. Men vi legger ikke like mye penger i gavene til henne som til de to store, som har en helt annen forståelse av det (5 og 11 år).

Skrevet

TIl nå har hun egentlig bare hatt arveleker så da synes jeg hun kan få noen som bare er "hennes". Og nye leker trenger hun fordi hun begynner å bli lei av det hun har. Jeg har bare kjøpt en liten bok, en tøybok med dilldall på og en sånn pop up treleke-greie. Ikke noe avansserte greier altså.

Skrevet

Gjør som du synes er best, enig i at det er rimelig "tøysete" å pakke inn noe i julepapir bare for å ha under treet til en som ikke bryr seg :-) Her gir vi nok en liten ting, da det betyr litt for storesøster at også lillebror får pakke fra mamme og pappa.

Skrevet

Jeg kjøper julegave til han, men det gjør jeg kun fordi at det er koslig. Også er det veldig greit å kjøpe ting han trenger nå som han er så liten at han ikke skjønner noe.. :P

Så her får han smykke, litt klær og noen nye leker. Han trenger nemlig noe nytt å bryne seg på. Passet greit at det da er jul.. :)

Skrevet

Jeg syns det er hyggelig å kjøpe en liten oppmerksomhet selv om de er små. Har funnet en helt fantastisk nettbutikk med utrolig mye fint til de minste. www.barnepalasset.no.Helt nydelige bamser og leker,men best av alt-Lexington for de minste! Blir litt julegave til meg selv også:-)pynteputer, sengetepper osv.Julen er god unnskyldning til å pynte opp barnerommet:-)

Mina

Skrevet

Vi setter inn litt ekstra penger på kontoen hennes, og det gjør farmor også, så lenge hun er 8 uker og ikke skjønner noe av disse julegreiene.

Skrevet

Jeg har kjøpt ei bok som jeg pakket inn som julegave, men hadde nok kommet til å kjøpe boka uansett. Litt koselig å ha en ting til ham synes jeg, selv om han ikke skjønner noe av det:)

Hadde nok ikke kommet til å kjøpe noe ekstra nei, som han ikke hadde bruk for, bare for å gi noe. Han har nok leker og bamser, synes det er unødvendig med enda flere slike ting.

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

De trenger jo egentlig ikke gave i det hele tatt. Her kommer sannsynligvis guttungen til å sove når vi pakker opp julegavene og, men vi har kjøpt gave. Vi kjøper fornuftige ting til han hele tiden og vi benytter anledningen til å kjøpe noe mer ufornuftig! Eller... Gaven (gåvogn) er jo i grunn fornuftig, men vi hadde sikkert funnet en som var billigere enn akkurat den vi falt for! Det blir jo en gave som han ikke vil ha bruk for før et par mnd og denne gåvogna er for dyr til å kjøpe "til hverdags".

Skrevet

Storebror var 1 mnd når det var jul, og da kjøpte ikke vi noe..

Lillebror er nå nesten 6 mnd til jul, og han får en pusleball..

Også får de bilteppe til lekerommet sammen..

Skrevet

Vi har kjøpt et lite smykke til våres jente.

mest fordi jeg føler at det er noe hun kan se tilbake på og vite at hun fikk det den første julen hun levde. Er litt sentimental på den måten jeg da..og synest det er en koslig tanke.

Føler at jeg har lyst å gi henne noe,men klær og utstyr trenger hun ikke og kommer nok til å få av andre i gave.

:)

Skrevet

Lilleloppa på 2,5 mnd får ulltøy til jul, Janus-bodyer kjøpt på salg før i høst hehe. Det er jo bare symbolsk, for hun ville jo uansett fått det, men tenkte å kjøpe en liten ting som skal være fra storesøster på 2 år også- sånn at hun liksom skal få gitt en gave til lillesøstern sin. Storesøster derimot, hun skal få en del denne jula, litt diverse leker (lekekjøkken, dukkevogn osv- ting hun mangler, men som hun elsker å leke med)

Skrevet

ja er får lillegutt på 4mnd pakke fra både mamma og pappa og en fra storesøster.. hadde nok kjøpt en liten ting eller noe vist han trengte noe hadde det ikke vært for at han hadde storesøster, men hun er veldig opptatt av at ting skal være likt, så hun har fått plukket ut ett gøyt aktivitetsenter til han, slik der man kan ha toppen liggende på bakken i starten å når han senere kan stå kan man sitte det på en fot. Så får han en leke til å feste på bilstolen av oss, og kansje noe ull

Skrevet

Så godt å se at vi ikke er de eneste som ikke gir lillemann julegave i år!!

Alle som har spurt og fått svare "ingenting" har omtrent gått i stå.....

Så jeg har lurt på om det kanskje var vi som var litt, rare, på det området der ;)

Eller, for å være helt ærlig så har jeg faktisk pakket inn et par ting til han.

Men det er for søskena sin del! Ikke hans.....

Alle 3 får feks hver sitt tovet sitteunderlag til vi skal ut på tur. Fant ut at jeg ikke kunne pakke inn 2 av 3. Har også skrevet navnet hans på et par gaver han får felles med lillestoresøster.

Særlig eldste er veldig på dette med hvem som får hva, og om en får mer enn andre. Jeg håper virkelig at det bare er en periode, og at det grunner i en liten anelse sjalusi for at vi bruker merkbart mer tid på de minste enn henne i gj.snitt.

Hadde ikke vært noe særlig om hun i ettertid hadde følt og sagt at de måtte få det i julegave, mens han bare fikk.

Førstemann var 6mnd til sin første jul.

Hun fikk ikke noe fra oss, men hun fikk fra besteforeldre som syntes det var veldig stas å se og filme at hun åpnet. Det gjorde forsåvidt vi også!!

Andremann var bare 2mnd første jula. Der bommet vi med å kjøpe julegave fra den lille til den store på 7, men ikke omvendt.

Hun på 7 var lei seg fordi hun ikke hadde kjøpt lillesøster noe. Heldigvis og takk & lov var fornuften så god at det kunne trøstes med at hun var ås lita og at vi fikser det neste år når hun skjønner mer og synes det er gøy selv.

Skrevet

Jeg må bare legge til! Det viktigste av alt, muligens.

De første julene med hvert av barna har det vært veldig stort med de første gavene. Vi har knipset bilder og filmet, ledd og vært helt i hundre mens babyene selv har vært mest opptatt av gaveband og lydene fra papiret.

Etter de to første dabbet det av. Filmingen var over. Babyen sovnet, eller var sulten, eller bare sliten og lei.

Det hele endte med at vi som foreldre ble sittende å åpne, slitne og lei til slutt vi også. For "alle" vil gi en aldri så liten gave til den nye babyen det første året. Av hundreogørten ulike grunner, alt fra han er jo bare babyen til det er jo så mye de trenger.

Med andre og nå tredje ble det kanskje enda værre siden vi i tillegg hadde gavene til eldste og holde styr på.

I år er det nesten så jeg ser for meg at vi åpner lillebror sine gaver dagen derpå :/

For all del. Vi er glade for alt vi får, og synes det er kjempestas at så mange av gamle tanter vil gjøre stas på vårt lille dyrebare gull!!

Men på selveste kvelden..... Er det ikke akkurat den følelsen vi sitter igjen med. Mens vi fyller søppelsekk etter søppelsekk med gavepapir og tenker i vårt stille sinn på hvordan stoda blir når søppelbilen kommer.

Det er ikke til å stikke under en stol av jula i seg selv produserer mye søppel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...