Gå til innhold

3,5 mnd gammel drikker over 1000 ml mme i døgnet.. hva gjør man da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun drikker mellom 120 og 200 ml nan ha1 mme syv, åtte ganger i døgnet .. altså overskrider hun grensen på 1000 ml ... hva gjør man da? starte med grøtpulver i melken? starte med grøt om kvelden??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Introdusering velling/grøt.

Skrevet

Jeg var også i den situasjonen når dattera mi var 4 mnd. Legen på helsestasjonen var ikke helt sikker og ville undersøke det nærmere før han ga oss noe råd. Det han kom tilbake med var at så lenge det var under 1,5l (1500 ml) i døgnet så var det ingen fare (han sa at grensen på 1 l var satt av produsentene for at de absolutt skulle ha sitt på det tørre). Han ba oss likevel være litt oppmerksom på det og begynne gradvis med (tynn) velling 1 - 2 ggr i døgnet og gå over til grøt hvis hun fortsatt holdt seg over 1000 ml i døgnet. Vi ga velling om kveldene i ca 3 uker før vi måtte begynne med grøt, men etter at grøten ble innført så var det ikke noe problem. :-)

Skrevet

hva er galt med at de spiser mer enn 1l mme i døgnet?

min gutt på 5 uker spiser 150ml 8 ganger i døgnet som tilsier 1200ml..

kan jo ikke sulte han heller??

Skrevet

takk. :) Det er noe med at de ikke skal drikke over 1000 ml i døgnet pga noe med nyrene.. som du skjønner har jeg ikke så peiling, men har bare fanget opp dette mens jeg har surfet her og på flaskemelk-forumet. ... men jeg tror jeg skal ringe hs og høre :) selvom noe sier meg at hun ikke har hørt om det ... da får jeg høre på barnelegen det ble referert til her oppe. ;)

Skrevet

min helsesøster syntes at min drakk lit for mye (1400ml/døynet) og anbefalte meg å kutte ned på maten.. Det var ikke jeg villig til, så vi begynte med grøt i stedet..

Snakk med helsestasjonen, men bruk sunn fornuft og ta det de sier med en klype salt ;)

Skrevet

Eter han så mye i en alder av 5 uker? Håper du tar det opp med helsesøster. Det var MYYYE!!

Skrevet

Ja ta det opp med HS. Og jeg skal vedde på at hun ikke aner!

Her spiste Prompen over 1 liter da han var 2 uker men det var bare i noen dager. Så lenge det ikke er over tid så er det ok, men når de er 3.5 mnd, så kan man jo vurdere velling, selvom en skal vel strengt tatt vente til de er 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...