Gå til innhold

Nedtrykk - blir bare mer og mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jegg ahr de siste 2 ukene slitt med mye trykk nedover, altså nedtrykk.

Det begynte på kvelden i ca en uke , så på både kvelden og morgenen.

Nå i går og i dag kjenner jeg det jevnt over hele dagen.

Er veldig ubehagelig, ikke vondt men bare ubehagelig. Føler jeg må tisse hele tiden og at noe trykker mye på rundt skambeinet og der.

Snakket med legen om det på fredag, hun skulle sende henvisning på sykehuset for å få sjekket livmoren? Men hun mente det ikke hastet.

Har hatt en prematur fødsel før, fødte i uke 31.

Er i uke 24+4 nå.

Noen andre som sliter med sånn nedtrykk????

På fårhånd takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også det,er 21 uker, har også hatt prematur fødsel i uke 26,så er litt nervøs.....

Skrevet

Hei. I mitt forrige svangerskap hadde jeg MYE nedtrykk og kynnere fra uke 18-20. Det ble bare verre og verre utover svangerskapet. Forferdelig ubehagelig og til tider "vanskelig" å gå pga nedtrykket. Følte jeg måtte holde magen oppe om dere skjønner og det var et konstant press på blæren og nerver som ikke gjorde det noe mer behagelig for å si det sånn.

Som oftest er det helt normalt for flergangsfødene, men kan også være tegn på at man kan føde prematurt. Jeg var regelmessig inne å sjekket livmorhalsen pga dette. I uke 35 fikk jeg premature rier, men de stoppet opp av seg selv. Da var livmorhalsen ca 0,5 cm altså nesten utflatet og jeg hadde fått 2 cm åpning. (kan legge til at for hver sjekk jeg var inne på kontroll på sykehuset fra ca uke 25 sank målet på livmorhalsen så det var tydelig at nedpresset og kynnerne påvirket livmorhalsen)

Kan legge til at jeg endte opp med å føde i uke 42. hehe :)

Er absolutt viktig at dere som tidligere har født prematurt får komme inn jevnlig å sjekke om dette påvirker livmorhalsen så det eventuelt kan forebygges litt.

Skrevet

Takk for svar, godt å vite at jeg ikke er alene :-)

Plutselig_gravid: det er akkurat slikt det føles, at jeg må holde magen litt, går foroverbøyd og konstant på do pga press på blæra.

Føles også som den lille har tenkt å sparke seg utav magen, utrolig at en så liten ufødt baby kan ha så mye kraft i beina :-)

Venter på henvisningen for sjekk av livmorhalsen, håper det blir før jul :-)

Skrevet

Takk for svar, godt å vite at jeg ikke er alene :-)

Plutselig_gravid: det er akkurat slikt det føles, at jeg må holde magen litt, går foroverbøyd og konstant på do pga press på blæra.

Føles også som den lille har tenkt å sparke seg utav magen, utrolig at en så liten ufødt baby kan ha så mye kraft i beina :-)

Venter på henvisningen for sjekk av livmorhalsen, håper det blir før jul :-)

Skrevet

Ei venninne har det, og har hatt det i flere uker uten at noe har skjedd, annet enn at det er fryktelig ubehagelig. Hun beskriver det som deg, at det presser nedover og at hun føler hun må tisse hele tiden.

Så forhåpentligvis er alt ok. Men henne finner de ikke helt ut hvorfor det er slik.

Masse lykke til! Ikke godt å uroe seg. Håper du får en god sjekk og kan roe nervene! Klem

Skrevet

Hei :)

Jeg er 20+2 og sliter også med mye kynnere og nedtrykk. Skal inn til gyn neste uke for å måle livmorhalsen, men jordmor sier at det er vanlig å ha mer kynnere og nedpress jo flere ganger gravid man har vært og at når man kjenner dette skal man ta det rolig.

Dette er min 8 graviditet, men har bare 1 fullført svangerskap. Har abortert i ukene 10, 8, fikk deretter datteren min i 2006, deretter abortert i uke 12 (tvillinger), 10, 5 og 5, de to siste SA og resten MA, så er overlykkelig over at jeg endelig har kommet så langt og det ser ut til at det går veien denne gangen, men har fått beskjed om å ta det med ro! Har også morkake som ligger langt ned og delvis over mormunnen, så er ekstra forsiktig da, vil jo helst ikke føde prematurt...

Kan være lurt å få tettere oppfølging av lege/gyn med tanke på at du har født prematurt tidligere. Ta det med ro, hvil mye og ta godt vare på deg selv :)

Klem fra

Skrevet

Tak for svar alle sammen :-)

Som sagt så venter jeg på å vite når jeg skal på sjekk for å sjekke livmoren. Fikk vite på UL at morkaken så helt fin ut og var der den skulle.

Har en liten en i magen som jeg seriøst tror skal sparke seg utav magen haha

Prøver å ta det med ro, er sykemledt og vært det en stund nå. Men jeg er av den rastløse typen hehe

Til Meg og lille snuppis, uff utrolif trist å høre at det har gått dårlig så mange ganger, krysser fingra for at det skal gå bra denne gangen :-)

Skrevet

Da skal jeg på sjekk på føden på fredagsmorgen.

Håper alt er i orden :-)

Skrevet

da har jeg vært på kontroll på sykehuset og påvist svak livmorhals,så blir nå sengeliggende i ti uker:( fikk lov til og være hjemme frem til uke 26 da blir jg innlagt på sykehuset..blir noen LANGE uker....men alt for å holde gullet lengst mulig i magen <3

Skrevet

Oi.. har akkuratt den samme følelsen.. mest når jeg jobber på dagen! :/ jeg står heele dagen på jobb, og sitter kun i pausen, så kan være litt ubehagelig. Burde jeg kanskje sjekke livmorhalsen jeg og da?

Skrevet

Hvordan gikk det på kontroll i går Disa??

•●✿kk✿●• : Ta det opp med jordmor først og fremst og ta det derfra, ønsker deg lykke til :)

Skal inn til sjekk på tirsdag jeg da, så håper at dette går fint ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...