Gå til innhold

Gammel myte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble fortalt i dag at "det ble sagt før i tiden" at babyen ble født ca 3 uker etter at hodet har festet seg. Flere som har hørt dette? Og kan flergangsfødende si noe om utsagnet kan ha noe i seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke stemt på meg med noen av mine 5 barn...

Skrevet

Med min første hadde ikke hodet festet seg. Var på kontroll hos legen og han sa "det er ingenting som tyder på at det skjer noe med det første her!". Da var det 8 dager til termin! Samme natt gikk vannet og jenta ble født!

Skrevet

Har fått inntrykk av at dette bare er en myte, basert på andres erfaringer. Men om man får beskjed om at hodet er festet 3 uker før termin, så er det jo ikke akkurat usannsynlig at det vil bli en fødsel innen 3 uker, men man kan like godt gå på overtid også.

Min erfaring med første: Hodet var ikke festa på siste kontroll da jeg var 38+5. Fødte likevel 5 dager før termin og hadde en rask og fin fødsel.

Skrevet

Det er definitivt en myte. Hos førstegangsfødende kan hodet feste seg veldig tidlig (hos meg festet det seg i uke 32, fødte i uke 39), mens det hos flergangsfødende ofte ikke fester seg i det hele tatt før fødselen har startet.

Skrevet

Tror det er en myte :)

Med meg har hodet festet seg tidlig med begge to. (ca uke 30) og jeg fødte nr 1 i uke 43 og nr 2 i uke 42.

Men det er jo allikevel herlig betryggende å vite at man slipper sete/tverrleie problematikken ;)

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om dette av legen min, men hun presiserte at det var et veldig gammelt og dårlig "råd". Men jeg lever i håpet, for i såfall blir vesla født i løpet av denne uka (har termin den 19), og jeg er veldig klar etter mange dager med vonde mensmurringer som holder meg våken om natta, nedpress og sterke kynnere. Men de små har vel en tendens til å komme når de er klare for det, og ikke når vi ønsker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...