Gå til innhold

Nattpose?

Nurketmitt  **Høygravid**

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, dere erfarne mødre! Jeg har sett at flere babybutikker har slike nattsoveposer som man "kler på" barna. Er det lurt å anskaffe for våre vinterbarn, tro?

Jeg hadde egentlig tenkt at det holdt at babyen sover i ullpysj (evt. med ullsokker), på lammeskinn med dyne over?!?

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hallo :)

Min erfaring med sovepose er meeeget bra. Det er fordi når barnet blir så stort at det bare sparker av seg dynen så holder det ikke med ullpysj... blir veldig kaldt:/ Så begge mine barn har brukt sovepose, mye pga varmen. Og ullsokker har ALDRI blitt holdt på barna mine heller.... de har vert i fotenden eller utfor sengen ;)

Men lykke til med valget ditt :)

Skrevet

De nyfødte sover ganske så rolig, så i starten er det kanskje ikke så nødvendig (det var i hvert fall min erfaring), men etter hvert oppdager du kanskje at junior begynner å sparke av seg dyna, og da kan det være lurt å kjøpe en sånn pose. Kommer jo litt an på når på året barnet blir født, er jo ikke fullt så farlig å sove bare i pysjen på sommeren som på kaldeste vinteren. :-)

Skrevet

Her blir det nok nattpose med tepper utenpå. De har ligget trangt og varmt i mange måneder så dyne kommer nok ikke til å funke her iallfall. :)

Skrevet

Vi brukte nattpose fra pjokken var ca 3 mnd. Da sparket han ofte av seg dyna og ble kald. Med posen holdt han seg varm.

Tror ikke jeg kommer til å starte med pose før det har gått noen mnd nå heller.

Skrevet

Det er helt genialt med nattpose! Med storebror startet vi med dette ganske sent, han var vel nesten et år gammel... Vi har kjøpt på H&M og IKEA, og vært godt fornøyd med begge varianter.

Nå har jeg tenkt å starte med nattpose langt tidligere, men muligens ikke fra nyfødt, får se litt. Det er mulig vi legger ham rett i en voksi classic i starten, det gjorde vi med storebror, og det fungerte veldig fint. Jeg har kjøpt en pose fra LilleLille, som er i ull, gleder meg til prøve den.

Pose sørger for at barnet aldri blir kaldt på beina - og, ikke minst, det klarer ikke å rote dyna over hodet (=fare for krybbedød).

Skrevet

Takk for gode svar! Godt å ha noen å spørre! Da avventer jeg litt før jeg kjøper en, og ser når han sparker av seg dyna..

Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med nattpose! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...