Gå til innhold

lillegull på 3 år er bleiefri og tørr. men er LIIIVREDD for å bæsje på do. noen tips og råd å gi bort??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jippiiii, bleiefri og lillegull er så stolt av seg selv.

han slutta med bleien i november og jeg har nesten ikke vasket tissetruser i det hele tatt.

han sier ifra når han må på do, å tisser en good skvett.

bruker fortsatt bleie på natta, men den er også tørr om morgenen.

MEEEN, å bæsje det er vist kjempeskummelt gitt....

han nekter plent å¨bæsje på do, når han blir bæsjetrengende så sier han ifra at han vil ha på bleie å bæsje på rommet.

det går helt fint.

jeg har satt han på do, men da sitter han å gråter å hyler og det kommer ingen bæsj.

jeg har prøvd å ikke brukt bleie i det hele tatt, men da bæsjer han i trusa, og viser ingen tegn til ubehag.

så det beste er å få satt på bleia i det det skjer for så å fjærne den igjen....

noen som har tips og råd til oss??

har lest at man aldri skal avbryte bæsjinga ved å sette han på do for å fullføre resten der....

men hva skal vi gjøre?

eller kommer det av seg selv når han finner utav det??

takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har 3-åring hatt det helt likt.

Og her kommer rådet som hjelper:

Kjøp en STOR gave. Pakk den inn. Og sett den med doen. Den åpnes når bæsjen kommer i do.

Dette rådet har jeg gitt flere ganger her inne - og fått sååå gode tilbakemeldinger om at det faktisk hjelper.

Du trenger bare en gave for når bæsjen først har kommet - så kommer ann igjen mye lettere:)

Men gutten din må se gaven - lokking og luring hjelper lite. Den skal ses, røres og kanskje ristes litt på. Kanskje pappa har litt lyst på den også. Lurer på hvem som må bæsje først:)

Lykke til!

Skrevet

Bare la han gjøre det i bleia, han sier fra når han er klar for å gå på do.. har en tante unge som har bæsja i trusa i hele høst, det er ikke mye morro. så bedre med at han tar på bleia, enn at han gjør det i trusa hele tida.. det blir også flaut for barnet. og da føler det mindre mestring som gjør det litt tabu å snakke om.

Dere kan prøve belønning hvis han bæsjer på do så kanskje det blir mer positivt! Dere kan gi han klistre merker eller noe hvis han bæsjer to ganger på do eller sånn.. men kunn hvis han vil være med på det opplegget.

en skal ikke stresse med barna når det kommer til do gåing det kommer som regel av seg selv og så flott at han ikke trenger bleie annet enn når han skal gjøre hardt. viktig å rose han for det han alt mestrer så kommer resten av seg selv, men en kan snakke om det og motivere, men aldri tvinge:)

masse lykketil:)

Skrevet

Vi har en kiddyloo fra Reflex. ("Trappedo" med håndtak og trinn). Den fungerer toppers både for storebror på 3 (som har vært uten bleier i over ett år) og lillesøster på 16 mnd, som ellers er livredd for doer, men som absolutt ikke vil gjøre i bleia, og helst ikke i potta heller!

Skrevet

hei jeg har oxo en gutt på 3 år som ikke liker å bærsje i do ,men som er helt renslig på alle andre om råder . men jeg skal prøve den pakke greia...... takker .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...