Gå til innhold

igangsetting....erfaringer med dette (moden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om ikke noe skjer skal jeg settes i gang til onsdagen...er da 7 dager over termin...er god og moden og 3 cm åpning...

de kommer til å ta vannet for å sette igang...noen erfaringer????hadde lett og rask(intensiv)

fødsel sistgang og jm mener at det vil gå like bra denne gangen siden ejg er sååå moden...forrige sv.skap fikk jeg gutten vår 5 dager før termin...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble satt igang selv for to uker siden :) Jeg måtte ha sånn ballongting først, men de tok vannet etter det. Det gikk 14 timer fra de tok vannet, til gutten var ute. Begynte rolig og greit, og ble ikke spesielt intenst før på slutten :)

Skrevet

Lykke til! ;D

Jeg ble satt igang forrige gang. Jeg hadde, slik som du, 2-3 cm åpning. Da fikk jeg klyster ( det er skikkelig lurt å ta klyster!, bare så det er sagt. ;) ) Deretter tok de vannet, og dersom ikke riene hadde tatt seg opp av seg selv innen en time, skulle de sette drypp. Hvilket de gjorde.

En rask, men intens fødsel.

Fra de tok vannet, til jenta var ute, tok det 3,5 t.

Til sammenligning tok min første fødsel over et døgn.

Masse, masse lykke til! Nå ser du målstreken! Wohooo!

Skrevet

forrige fødsel tok 4,5 t så det forventes at det skal gå like raskt eller raskere denne gangen...

rakk aldri klyster sist gang, gikk bra det, men lettere å planlegge det nå om jeg blir satt igang...

gleder og gruer meg, men klar for å bli ferdig....

Skrevet

Hei

Jeg ble satt igang sist, tok vannet ved 3 cm åpning. Det var en rask og intens fødsel som var overstått litt over 3 timer etter vannet var tatt. Gikk litt fort fort etter min mening, hadde ingen pauser mellom riene, og rakk ikke å få annen smertelindring enn lystgass.

Lykke til :)

Skrevet

Uansett får du ha lykke til. Jeg skal settes igang imorgen, og jeg aner ikke om jeg er moden i det hele tatt. ( jeg er iallefall ikke moden i hodet mitt, gruer meg sinnsykt ).

Skal du ha smertelindring HI? I tilfelle, hva? Jeg lurer fælt på epidural, men kjenner at jeg er litt skeptisk, helt sikkert grunnløst skeptisk...mangel på kunnskap osv..

Skrevet

hvordan har det gått med dere? er spent på å høre om alt har gått bra med dere som skulle igangsettes:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...