venter på sommerbaby:) Skrevet 13. desember 2010 #1 Del Skrevet 13. desember 2010 Det gjør nemlig jeg... prøver å holde meg unna de verste luktene. (slipte parkett og lakket den, holdt meg borte fra huset i 5 dager da.) Men merker jeg blir litt urolig for den lille i magen.. men står jo aldri direkte i malingsos heller...men kan vel ikke unngå helt disse stoffene. Er det noen med litt oppløftende ord? Går det som regel greit? Har kjøpt sens maling nå, så det føles noe bedre. Hadde jo aldri utsatt oss for dette om jeg hadde visst. Ikke greit å bli gravid i restaureringsobjekt nei... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142672138-noen-som-har-pusset-opp-i-graviditeten-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
strikkedilla Skrevet 13. desember 2010 #2 Del Skrevet 13. desember 2010 Vi pusset opp hus da jeg var gravid med datteren vår. Det gikk helt fint! Jeg leste meg frem til at vannbasserte produkter gikk helt fint så lenge vi lufta litt samtidig. Jeg var med på å male, henge opp tapet, legge gulvbelegg og montere kjøkken uten at det bød på noen problemer! I løpet av datteren min sine første 6 mnd pusset vi opp det som ble hennes soverom. Det var heller ikke noe problem. Passet bare på å lufte godt for å bli kvitt luktene av maling. Lydene av spikerpistol gjorde henne bare mer vant til å høre at vi var i huset når hus sov. Nå har vi flyttet til et annet hus. Jeg er gravid og vi har starta med oppussing igjen!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142672138-noen-som-har-pusset-opp-i-graviditeten-her/#findComment-142673781 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tired mama Skrevet 14. desember 2010 #3 Del Skrevet 14. desember 2010 Vil uansett be dere om å være forsiktige! Første gang jeg gikk gravid, skulle foreldrene mine flytte ut av barndomshjemmet vårt. De hadde ikke mange til å hjelpe seg med å freshe leiligheten litt opp, så jeg og broren min måtte trå til med maling, legge nytt gulv etc. Vi malte med oljemaling på noen skapdører, og jeg tenkte at "dette kan neppe være bra for babyen". Var ganske tidlig i svangerskapet, de første tre månedene mener jeg å huske. Prøve å bruke en sånn maske foran munnen, men jeg pustet likevel inn malingen. På den ordinære UL`en i uke 18 fant de noen cyster på lungene til babyen. Det var ikke gøy, for da måtte jeg til masse flere kontroller for å se om cystene vokste, og jeg tok fostervannsprøve, for det var visst sjans for kromosomavvik da. Hadde noen helvetesuker for å si det mildt! Det eneste jeg kan komme på forårsaket dette var at jeg pusset opp leiligheten til foreldrene mine. Men man kan selvfølgelig ikke være sikker på at det var dette som var grunnen.... Men kommer uansett aldri til å stå og male under noen graviditet igjen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142672138-noen-som-har-pusset-opp-i-graviditeten-her/#findComment-142674531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellois Skrevet 14. desember 2010 #4 Del Skrevet 14. desember 2010 Det er jo ikke akkurat anbefalt å stå med nesa nedi oljemalinga eller lakken uansett, om man er gravid eller ei. Så man kan jo fint prøve å unngå det, for sin egen skyld også, ikke bare knøttets. Men lufter man godt, bruker maske og får noen andre til å røre i spannene, tror jeg det skal gå bra. Selv om det alltid er en risiko, selvsagt. Jeg skal selv pusse opp i februar/mars, før jeg flytter inn hos kjæresten, og regner med å trå til litt da. Vi skal bare pusse opp stua i første omgang, det andre vi skal pusse opp tar vi senere, til sommeren når vi kan gjennomlufte bedre og etter fødsel, når knøttet også kan plasseres i en annen etasje. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142672138-noen-som-har-pusset-opp-i-graviditeten-her/#findComment-142674922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå