Gå til innhold

Au au øyet mitt :( Noen som har hatt det sånn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vondt i øyet og rundt øyet og det er rødt. Og når det er litt lyst verker og renner det som bare det :( Begynte i går og blir bare verre. Noen som vet hva som hjelper?

Skrevet

Prøvd å skylle med saltvann? Ville også tatt en tur til legen og sjekket det.

Skrevet

Fikk noen øyedråper av samboeren min som han mener kan hjelpe... Lurer på om det var saltvann. Legen min er det ca 1 mnd ventetid på, men skal ringe til en annen lege i morgen og håper de har en time til meg!

Skrevet

Lurer på om du kan stikke innom en brillebutikk og! Det gjorde min søster når hun hadde vondt i øyet , og da fikk hun med seg henvisning til lege derfra ! Hilsen hun første som skrev

Skrevet

Var det pga dårlig syn hun hadde vondt? Jeg bruker briller av og til.

Takker for svar:)

Skrevet

Hun har briller og linser, men det som gjorde at hun hadde vondt var en betennelse hun hadde fått på hornhinnen! Eller noe sånn. Og da gikk hun bare inn der hun har tatt synstester og sånn , og fikk med seg henvisningen. Så gikk hun på nærmeste legekontor :)

Skrevet

Kanskje det er det som er problemet. Håper jeg får time i morgen, for det blir bare verre. Sitter med en sokk under brillen for det er sinnsykt vondt å få lys på!

Skrevet

Gå på legevakta. Høres ut som betennelse. Du får sikkert kloramfenikol salve til å ha på. Og dråper.

Skrevet

Hun fikk det akutt hvertfall. Og det er viktig med rask behandling hvis det er det du har! Prøvd med noe kjølig over øyet?

Skrevet

Legevakta er en halvtimes kjøring herfra, og da må ungene være med, for jeg klarer ikke å kjøre nå.. Så må nok vente til i morgen..

Dessuten er det en møkkalegevakt :P

Skrevet

Kanskje det er øyekatarr? Da bør du dra til legen. Det smitter fort...

Skrevet

Kommer det ikke ut masse gørr da? Renner kun tårer hos meg!

Skrevet

høres akkurat ut som den øyekatarren vi har hatt her i huset. Øyet ble rødt og hovent (det som skal være lyserødt inni øyehulen om du skjønner)

Det ble også hovent under øyet og det begynte å renne.

Veldig smittsomt så ikke ta på det med annet enn papir/mesoft.

Skyll som bare h. med saltvann til du får kommet deg til lege (til barn er det ofte bare å skylle med saltvann som er beskjeden...)

Skrevet

Ta en drosje til legevakta, du. Vanlig øyekatarr / øyebetennelse gir vanligvis ikke verken lysskyhet eller tårerenning, men puss. Skulle du være så uheldig å ha fått en regnbuehinnebetennelse, er det viktig å komme raskt igang med behandling.

Ikke mitt fagfelt, men i og med du har smerter, lysskyhet og etter hva du skriver bare tårer og ikke puss, ville jeg dratt på legevakta.

Lykke til og god bedring.

Skrevet

PS - vet dette ettersom moren min hadde det sånn en gang. Ble ikke bedre av øyedråper, etterhvert skjønte de tegningen.

Skrevet

Jeg ville ringt legevakten og i hvertfall snakket med dem.

Kan du har fått noe innpå øyet?

Jeg hadde veldig vondt i øyet en gang jeg hadde fått et lite korn fra ansiktsvasken inn på øyet. Jeg fikk det ikke ut, å måtte på legevakten. Det kan skade øyet om det ligger der å irriterer.

Men ring legevakte å snakk med dem, kanskje de kan gi deg noen tips.

Skrevet

Lysskyhet, smerter og rødt øye kan være symp på iridocyklitt, hvis du ikke får behandlet det tidsnok kan du få varig skade på øyet. Jeg ville kommet meg så fort som mulig til lege. Det behøver selvf ikke være det men jeg ville ikke tatt sjangsen...

Skrevet

Smerter, rødt øye og lysskyhet henviser vi alltid direkte til lege eller legevakt. Må behandles

Hilsen optiker

Skrevet

Takk for mange svar!

Ringer legen i morgen tidlig! Har vert litt bedre noen timer, etter å ha hatt en sokk over øyet, tatt paracet og øyedråper. Er ikke helt sikker på hva som hjalp. Men kjenner det blir vondt igjen, så får vel bare gjenta "behandlingen".

Skrevet

Har ringt legevakten nå. Skal opp i morgen tidlig.. Ble litt nervøs, kan være symptomer på en sykdom som er i familien min :(

Skrevet

Jeg ville dratt på legevakta øyeblikklig, for i verstefall er dette en hornhinnebetennelse og det MÅ behandles raskt! Puss og rødhet og det at du er lysømfintlig kan være tegn på flere ting, men det bør alltid sjekkes raskest mulig. Ubehandlet hornhinnebetennelse kan i verste fall føre til at du ender opp med å se mye dårligere på øyet for alltid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...