Gå til innhold

NAV, sykemelding og AAP og er gravid :-)

Anbefalte innlegg

Hei

Vil høre om det er noen her som kan noe om dette :-)

Har vært sykemeldt fra jobben siden august dette år. Skal omskolere meg til et lettere arbeid og begynner skole allerede over nyttår.

I og med jeg har vært så tidlig ute med prosessen så har jeg prata med min veileder om at jeg kan være sykemeldt til det har gått ett år. Allikevel fikk jeg i dag et brev om at jeg starter på AAP rett over nyttår. Er sykemeldt ut dette året og har time hos lege for fornyelse av sykemelding før utgangen av året.

Er også gravid 6+2 og lurer på hvordan det vil innvirke på prosessen med AAP.

Noen som er gode på dette og kan gi noen tips og råd føre jeg prater med veileder.

Tusen takk :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142671986-nav-sykemelding-og-aap-og-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei

Du har vell krav på å gå 1 år på sykepenger før du går over på aap, dette er mer lønnsomt når det gjelder inntekt, da du ved aap kun får 66 % av sykepengene dine. Når du igjen skal regne foreldrepenger vi du opprettholde de 66 %. Dersom du går på sykepenger frem til fødsel, vil du får sykepengene dine som grunnlag for beregning av foreldrepengene.

jeg vet ikke så mye om AAP og fødselspermisjon, men jeg skulle over på det som tidligere hette attføring. Attføring ga ikke rett til penger under fødselspermisjon, heller ikke rehabiliteringspenger så vidt jeg husker. Tror jeg vil anbefale deg å sjekke om du har rettigheter i forhold til fødselspenger og AAP. Jeg måtte avbryte sykemelding og søknad på attføring da jeg ble gravid. Det var ikke å anbefale fra legens side, men jeg hadde ikke råd til å gå hjemme uten lønn så måtte bare bite tennene sammen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...