AlmaN Skrevet 15. desember 2010 #26 Skrevet 15. desember 2010 Her er det mannen som kommer til å kjøre meg til sykehuset og ingen andre, så da er det greit at han holder seg edru. Det er han også fullt innstilt på selv, det har aldri vært noe problem. Jeg har også hatt mye kynnere og vært inne til kontroller både natt og dag flere uker/ mnd før termin, det er vel også en grunn til at drikking har vært lavt prioritert. Men nå er det helt uproblematisk for han å la være å drikke, han drakk ikke på jobbens julebord f.eks. og det var noe han fant på selv. Jeg syns mennene må være voksne og holde seg edru dersom damene ønsker det og er bekymret.
silla g07,j11 (fødeklar!!!) Skrevet 15. desember 2010 #27 Skrevet 15. desember 2010 vi hadde en avtale sist om at hvis han skulle drikke måtte han ordne taxi og betale den hvis det ble fødsel. Vi bodde kun 10 min fra sykehuset den gangen. Denne gangen vil han ikke drikke etter uke 36 fordi erfaringen fra sist var at det gikk fort og alt kunne gå galt veldig raskt så han vil være 100% edru og tilstede når ting skjer. Han er trailersjåfør så han risikerer å være borte men har avtaler med andre om å bytte trailer eller kjøring dersom jeg kjenner at noe skjer. Jeg tror det er viktig å snakke om alt rundt fødselen på forhånd slik at han vet hva du tenker, mener og føler Dine tanker og hans litt roligere holdning er helt normale dere vet jo ikke hva dere går til og hvordan skal man da forberede seg? Man kan ta det rolig eller man kan bekymre seg. Ingen av delene er feil men jeg hadde også vært sint og er enig i at det er respektløst. Menn forstår ikke at vi tenker så mye på fødselen de tar det litt mer som det kommer. En mellom ting hadde sikkert vært det beste men man føler som man føler. Han har kanskje tanker han også som er greit for deg å vite. Masse lykke til
Lava81 Skrevet 16. desember 2010 Forfatter #28 Skrevet 16. desember 2010 Da vil jeg takke alle som har vært inne og kommenteret begge positive og negative ord!! Vi er jo alle forskjellige... Tur er vel det!? ) Vi har fått snakket igjenom dette og han mente kun den dagen, så nå ville han ikke risikere at gå miste om noe! ) Men tusen takk for deres åsikter!!! Han har faktiskt fått lese noe utav dem.. God jul ALLE og Lykke til med svangerskapet/fødselen!! Klemmer
cilinik Skrevet 16. desember 2010 #29 Skrevet 16. desember 2010 Drikkeforbud her også siste 3 uker før term. Ok at han tar seg en øl, men thats it. Men alkohol er generelt ikke noe problem her i huset, men nå før jul er det jo mye som skjer + en del bursdager. Men man kan kose seg uten alkohol også. Om han vil får han heller ta det igjen etter baby kommer. For min del klarer jeg med godt uten alkohol. Ikke noe must for meg
Mia2011 Skrevet 17. desember 2010 #30 Skrevet 17. desember 2010 sniker meg inn fra andre trimester med en liten kommentar.. Ja jeg synes du er urimelig,, du har jo bedt om andres synspunkter Dere er vel voksne, så 2-4 pils blir han vel knapt beruset av.. det er bare å ta en taxi dersom det skulle inntreffe "akkurat den dagen", noen nevnte at hvis det er jul/nyttår er det kanskje vanskelig å få drosje, men starter fødselen og dere IKKE kan vente, så er det jo "bare" å ringe ambulanse.. Du kunne fått en prematur fødsel, lenge før forventet tid eller falske rier som skremte deg en lørdagskveld i feks. uke 34, hva hadde du gjort da hvis han hadde tatt seg noen øl, eller tilogmed vært på fest?? Skjønner du er bekymret og førstegangs fødende, men det er jo ikke noe å lage dramatikk for.. og dere som argumenterer med at "vi har jo holdt oss edru i 9mnd." det er et litt dårlig sammenlignings grunnlag.. og ved å nekte skaper du sannsynligvis andre konflikter/diskusjoner som du hvertfall ikke burde begi deg innpå nå som du er gravid og sårbar.. Selv ville jeg aldri gitt min mann slike begrensninger, han er godt voksen, førstegangspappa og kjempe spent, men øl eller ikke frem til termin, nei det får han bestemme selv Dette går helt sikkert bra, pils eller ikke, så lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå