Kiki27 Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Man skal jo ikke bruke nesespray når man er gravid, men jeg har vært helt desperat etter god natts søvn etter å ha vært forkjølet og tett i nesen i 3 mnd i strekk nå. Så jeg har tatt den mildeste dosen, 0.25 ml, som er den mildeste man kan bruke på barn. Kun en sprut i hvert nesebor på kvelden. Har bare gjort det tre kvelder. Har sovet så mye bedre enn ellers og det har jeg trengt! Men jeg lurer på hvor farlig det egenlig er? Noen som vet?
*Prinsesse mai 2011* Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 http://felleskatalogen.no/, søk på f.eks. otrivin. Står der at det kan brukes under graviditet ved terapeutiske doser. "Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Vasokonstriktive farmakodynamiske effekter indikerer at xylometazolin kan være skadelig under graviditeten. Xylometazolin absorberes i liten grad etter intranasal administrering og det er derfor mindre sannsynlig at preparatet kan ha fosterskadelige effekter. Preparatet kan brukes under graviditet i terapeutiske doser. "
Kiki27 Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #3 Skrevet 13. desember 2010 Så bra! For saltvannløsning fungerer jo ikke. Takk for svar
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 13. desember 2010 #4 Skrevet 13. desember 2010 hei du:) mulig du er forkjølet men jeg har vært "forkjølet" i snart to hele svangerskap hehe... sist jeg gikk gravid var jeg tett i nesa og måtte bruke nesespray hver dag i nesten 7 mnd(men brukte det mest på natta sånn som du) leste endel på nettet og fant ut at det er vanlig å være "forkjølet" i svangerskapet hehe denne gangen ingen unntak.. nesespray hver kveld og kanskje en gang i løpet av dagen.. er helt j..og ikke få sove pga helt tett nese... hadde det vært farlig å ta det så hadde jeg ikke brydd meg om det, for tross bekkensmerter er det værst med tett nese å ikke få sove.. lykke til videre:)
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 13. desember 2010 #5 Skrevet 13. desember 2010 har brukt nesespray i snart to svangerskap..har vært "forkjølet" i begge to.. ikke fått sovet om natta så jeg har ikke hatt noe valg:( men leste at det er svangerskapssympton at nesa blir tett.. lykke til:)
kittecat *guttutenpåoginni* Skrevet 13. desember 2010 #6 Skrevet 13. desember 2010 sorry to innlegge, pc hang seg opp så trodde det første ble sletta..gadd ikke å skrive like langt på neste hehe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå