Gå til innhold

gravid og hatt gastic by pass

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei hei...

lurer på om det er flere her inne som er gravide nå og som har hatt en gastic by pass?

lurer litt på hvordan dere opplever graviditeten, forholde til mat og evt andre opplevelser?

jeg ble operert oktober 2008 og har gått ned rundt 74 kg.

Nå er jeg 22-23 uker på vei og lykkelig over den lille inni meg!

Svangerskapet har i seg selv ikke vært lett! Første mnd plagtes jeg veldig med kvalme og slapphet, noe som fortsatt kommer å går... Er redd for å spise for lite og redd for å spise for mye og ødelegge operasjonen...

så er det magen... har en del venniner som har termin rundt min termin, noen av dem har fått kjempe fine mager og min er kommet den åsså... men den ser litt ut som en tjukkebollemage og har lagt seg litt rundt hele meg... når eg sitter "tyter" det litt ut på sidene! etter så stor vektnedgang har jeg så klart en del løs hud og magen "henger litt" om dere skjønner... MEN jeg ser på det positive da:):):) mens mine venniner får strekkmerker og er redd for dem har jeg allerede mine og de bekymrer meg liksom ikke:) hehehehe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.. Jeg er DS operert i 2006.. Har fått buken sprettet opp 2 ganger å så fjernert fettforkle. Er 20+2 uker er heller ikke min mage blitt sånn fin å rund ennu.. men den er blitt bedre de siste 2 ukene.. Men får vel gi den litt tid... Var på sykehuset i dag å sjekket blodprøver å var bare små rusk jeg manglet av vitaminer.. så med noen små justeringer så er alt ok med meg og babyen.. men får litt ekstra oppfølging fra sykehuset i svangerskapet... Jeg har gått ned 80 kg .. å gått opp 1 1/2 kg i uke 20.. Så alt er bare vel...

Ville nu bare skrive litt så du ikke føler deg alene.. godt å dele noen tanker med noen som skjønner hva man har gått igjennom ;-)

Skrevet

Jeg har ikke gjennomgått noen operasjon og er normalvektig, men vil bare si at ingen gravidmager er like. Noen står rett ut mens andre legger seg mer rundt. Det er og vanlig for oss uopererte å føle seg kvam og slapp, men jeg forstår virkelig skrekken din for å ødelegge operasjonene. Får dere noe veiledning for hvordan dere sakl spise under et svangerskap, slik at dere slipper å bekymre dere for dette?

Kan du ringe poliklinikken du tilhørte før operasjon?

Til sist; Husk at det er babyen som gjør magen din større da:) Ikke frik.

Selv synes jeg det er vanskelig å takle at kroppen forandrer seg.

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...