Wopi Skrevet 13. desember 2010 #1 Skrevet 13. desember 2010 Jeg sitter her og lurer på litt julegaver og håper noen av dere kan hjelpe meg. Min datter fikk sparkesykkel når hun var 6 år, men det var da det kom i butikkene, så jeg vet ikke hvor tidlig barn kan bruke det. Hvor tidlig mestrer et barn sparkesykkel med 2 hjul?
La Perla Skrevet 13. desember 2010 #2 Skrevet 13. desember 2010 Vi bodde en periode i utlandet, og begge jentene våre fikk da sparkesykler. Den yngste var da 3 1/2, og mestret det straks. Hun hadde full kontroll og sparket av sted i full fart og svingte elegant unna alle hindringer. Mens jeg halset etter og forsøkte ikke å miste av syne de krøllete museflettene i det fjerne =)
annesmil Skrevet 13. desember 2010 #3 Skrevet 13. desember 2010 Sønnen vår fikk en sparkesykkelt il jul av bestefaren når han var 1 år og 4 måneder... litt tidlig Men, han lekte mye med den, stod på den, snurret hjulene o.l. Når sommeren kom hadde han full kontroll og sparket om kapp med de "store" barna i nabolaget, hehe litt av ett syn! Så jeg vil si at om banet har motorisk god kontroll så er ca 2 år passe alder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå