Gå til innhold

Dere som har opplevd brystnekt/vegring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 6 mnd som nekter puppen totalt på dagtid. Om natten (har et nattmåltid) går det som regel greit. Har leeenge prøvd å få i henne væske via flakse, kopp, tutekopp - you name it, uten særlig hell. Hun spiser heldigvis bra med fast føde, og får i seg en del væske den veien. Hun er som regel fornøyd så lenge jeg ikke prøver å tvinge i henne væske, da blir hun ganske sint og sutrete...

Men hvor gamle var barna deres da de klarte å drikke fra kopp? Tok de flaske da de nektet pupp? Noen som har vært i samme situasjon, med alt for lite væskeinntak? Bør jeg være bekymret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært igjennom det.. Ble litt lite væske en periode, men ikke så lite at det ble kritisk på noen måte. Ga litt eplejuice med vann i, eller sviskedrikke hvis det ble altfor lite melk/vann. Heldigvis har gutten blitt kjempeglad i vann og drikker nå også ganske mye melk (men spiser desto mindre.. - alltid skal det være "noe"). Tror det ble bare veldig lite interessant med væske en periode da mat var nytt og spennende! Det går nok over hos dere også, så ikke vær altfor bekymret. Hvis det er ekstremt lite væske og/eller vedvarer ville jeg tatt kontakt med HS.

Gutten her i huset tok ikke flaske med melk da han nektet pupp (det var både puppe-og melkenekt). Nå tar han flaske igjen og drikker lett inntil 250 ml på morgenen. Vi begynte derfor med kopp ved 4 mnd - det likte han og fikk i seg en del melk og annen væske via den. Nå drikker han fra kopp faktisk helt fint uten å søle (når vi holder den altså...). Han er 6,5 mnd. nå.

Jeg har forresten kuttet helt ut amming (også nattamming), men pumper meg så han får mm.

Skrevet

Lillegutt var vel omtrent noe slikt da han plutselig hadde en periode der han ikke ville ha pupp om dagen. Dette var i sommer, og han tok hverken kopp eller flaske. Men han fikk jo grøt, så da fikk han jo i seg veske. + at han jo fikk om natta. Fikk som råd at jeg iallfall ikke skulle prøve å tvinge på han noe pupp, men bare tilby ofte likevel og prøve å gjøre det til en positiv kosestund. Og jeg stengte meg inne på lukkede mørke rom hver gang jeg skulle amme i ukesvis(var litt fortvila, ja), og plutselig så var alt ok igjen. Nå er han 11 mnd, og om det ikke var for at jeg har begynt å jobbe igjen, så er jeg sikker på at jeg kunne ha ammet han flere ganger om dagen. Han får nå pupp 2-4 ganger fra jeg kommer hjem til han legger seg, og 1- 2 ganger mellom 03 og 06:30.

Skrevet

Du kan også prøve å gi litt vann fra en vanlig 0,5 litersflaske (tom brusflaske) . Mange klarer å få i seg vann fra slike :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...