Gå til innhold

Hvor lite liv er lite liv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 37+3 i dag, og har de siste dagene kjent lite med liv.

Jeg har altså kjent NOE, men det er ganske mye mindre enn vanlig, og ikke disse harde sparkene som det har vært en del av.

Så når bør jeg være bekymret?

For som sagt, så har jeg jo kjent noe :)

Og en ting til:

Jeg har også helt plutselig fått veldig ømme pupper, er det melka som begynner å komme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare du som vet hva som er normalt for babyen din. Kjenner du veldig mye mindre liv så er det nok lurt å ta en telefon til føden. Eller så kan du jo ringe jordmor eller lege og høre om de kan sjekke hjertelyden. :)

Det er ikke kulden som gjør at puppene blir ømme da? Forøvrig er det helt vanlig at de blir ømme mot slutten igjen. :)

Skrevet

Ja... Jeg får se an litt utover dagen.

Har time til jordmor på onsdag, er kanskje litt lenge å vente helt til da ;)

Husker ikke åssen det var sist gang, i forhold til dette med lite og mye liv :P

Vet ikke om det er kulden jeg? :P

Jeg har jo jakke på meg, men hender den er åpen

(fordi det er så trangt, hihi) :D

Skrevet

Det er jo vanlig med mindre liv når babyen har lagt seg godt til rette (med hodet ned?) og plassen er liten. Men det er ikke godt å si hva som er lite nei, kunne vel vært kjekt å få sjekke hjertelyden kanskje, du går vel til kontroll ganske ofte nå?

Jeg tror også at kulda kan gjøre puppene ømmere, men pass på å holde deg varm. Har faktisk lest flere steder at det er mulig å pådra seg brystbetennelse allerede før fødsel!

Melka kommer ikke for fullt før du har født, men det skjer jo mye i forkant også. Jeg lekker litt melk på natta nå, er i uke 30.

Skrevet

Okei, jeg får passe på å holde de varme ;)

Ja, han ligger med hodet ned, og det er festet tror jeg. Var i hvertfall nesten festet sist jeg var på kontroll, for to uker siden.

Har vært litt mer liv i dag da faktisk, enn i går. Så da går jeg ut i fra at alt er ok :)

Skrevet

Hei, Lukkelukken og bebibror!

Jeg har hatt det akkurat som deg 2 ganger, senest for ca 1 uke siden. Masse liv, så plutselig veeeldig rolig i 2-3 dager. Nesten ingenting, MEN litt liv. Jeg var også veldig i stuss. Forrige gang det skjedde ringte jeg jordmor (det var rundt uke 26-27), og hun mente det var helt normalt, ettersom det begynte å bli litt mindre plass. Da gikk det kanskje et døgn etter samtalen med henne, så var det tilbake til normalen. Denne gangen ventet jeg (ringte ikke - siden jeg tross alt kjente litt liv - kanskje 5-10 % av normalen), og plutselig var bevegelsene tilbake for fullt, og vel så det. Nå er jeg 37+1, og synes nesten ikke han er i ro i det hele tatt. Men det må jo være en vurdering av deg. Hvis du er veldig engstelig, så ville jeg ringt jordmor:)

Skrevet

Takker for svar, folkens ;)

Det er som normalt igjen nå! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...