Gå til innhold

Hvor lenge mellom kvelds og frokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at lillegutt har avvist puppen totalt, går det fort 14-15 timer fra kvelds (ca 17-30-18.00) og frokost (ca 08.30-09.00, sover ofte til 07.30-08.00).

Høres ikke det litt for lenge ut?

Er kjempesulten til kvelds. Ikke noe mas om morgenen.

Blir da 4 måltider på ni timer (ca 08.30, 11.30 14.30, 17.30).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så forskjellig fra sånn vi har det nå. Vesla er 4,5 måned. Hun får flaske ca kl 08, 11,30, 15, grøt kl. 18 + flaske igjen 18,45 etter kveldsstellet. Hun er blid som ei sol på morran!

Jeg tenker at hvis gutten din er fornøyd og legger på seg normalt får han det han trenger!

Skrevet

hvor gammel er han? som steget sier så lenge han legger på seg og er fornøyd så får han så masse mat han vil ha han..

vil nå påstå at du er heldig siden han sover så lenge om natta jeg da :)

Skrevet

Han er 6 mnd. Jeg er jo vant til at han tidligere tok pupp om natta og tidlig morgen, noe det npå ikke e rmulig å få til lengre. Men vi har jo istedet økt mengden mat om dagen, så hvis intevallet e rvanlig, er jeg ikke bekymret. Tusen takk for svar :-)

NB, han er nok noe våken om natta, men ikke klar for mat, han vil bare synge og tulle, eller ha smokk, eller komme i senga mi og sove mere der! Og han sover lite på dagen, men jeg er enig, det er veldig bra at vi ikke har morgen klokken halv seks-seks denne gangen (ennå...)

Skrevet

Vi har det omtrent som deg, jenta mi er snart 7 mnd., og vi har hatt det sånn i snart tre månedet. Hun får kveldsmat mellom 18 og 19, og frokost mellom 8.30 og 9.30. Tidligere, da hun var fire måneder og ikke la på seg (gulpet mye), anbefalte en lege oss å vekke henne for å gi mat på kvelden eller tidligere på morgenen (vi valgte for øvrig å ikke følge det rådet, problemet var jo at hun gulpa, ikke at hun sov hele natta), men nå som hun er så pass stor og legger på seg er det ikke noe problem. Så det synes jeg ikke du skal tenke på:)

Skrevet

Høres ut som min som snart blir seks måneder. Han sover tolv timer da. Våkner av og til på natta og ligger og snakker og hyler fornøyd med seg selv en times tid, så sovner han igjen og sover til morgenen. Helsesøstra mente at det høres kjempefint ut. Han er god og rund da, så hun mente at da trengte han ikke noe nattmåltid, og han regulerte det fint selv. Hvis gutten din vokser som han skal, så bare nyt at han sover så mye du:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...