Gå til innhold

Hjelp til søknad om foreldrepenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet jeg er fryktelig sent ute, men har utsatt og utsatt alle papirer og søknader som skal fylles ut. Og skjønner nå at det burde jeg jo ikke gjort, for det er jo ikke bare, bare.. =/

Det jeg lurer på er om det er jeg eller arbeidsgiver som skal fylle ut skjemaet "inntekstopplysninger for arbeidstaker som skal ha foreldrepenger"..?? Fikk beskjed om at dette var et vedlegg som skulle ligge ved selve søknaden..

Håper noen kan svare meg!! Blir helt stressa av dette, er redd søknaden blir levert ALT for sent..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sist jeg var gravid var det arbeidsgiveren min som fylte ut det skjemaet, eller, han måtte sende det til hovedkontoret, så sendte de det inn til nav. Er og litt forvirret i forhold til dette papiret, om det kan gjøres som sist, eller om jeg må få det tilbake hos arb.giver ferdig utfylt og levere det selv.

du kan jo ta kontakt med nav og høre, ikke at man blir så mye klokere av det bestandig :P

Skrevet

Det er arbeidsgiver som må fylle ut dette. Søknadspapirene ble visst endret 8. nov i år, så ting ser annerledes ut nå.

Min arbeidsgiver har tidligere (for andre ansatte som skal ut i perm) levert dette separat til NAV, etter at de har fått kopi av søknaden. Det er nesten bare NAV som kan svare på om dette vedlegget kan ettersendes eller må sendes sammen med søknaden.

Skrevet

Det er arbeidsgiver som skal fylle det ut :)

Hos meg fikk jeg beskjed om at alt fra lønnskontoret måtte gå direkte til nav (altså som original) og jeg kunne ikke få originalen, men at jeg kunne få kopi som jeg kunne legge ved min søknad. Det resulterte i at vedlegget fra arbeidsgiver kom til nav fortere enn min søknad (ventet på kopien ++).. og jeg fikk purring fra nav i posten om at de manglet søknad fra meg.. hehe arbeidsgiver delen var OK.

jeg søkte før november da forresten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...