Gå til innhold

Når tar dere 1.UL?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal på ul om en uke i dag, og da er vi 8 uker på vei :-) Ringte selv og bestilt, dermed koster det meg 750 kr, men det er det verdt for å roe ned nervene! :-) Tok det som julepresang til oss selv vi, og tenker å vise besteforeldre og oldeforeldre på juleaften hvis alt står bra til! :-)

Har hørt at hvis man ser hjertet slå og alt ser bra at ut så er det gode prognoser for at alt går bra, og det letter hjertet inn mot julen :-)

Annonse

noen syns det er gøy å følge med den voksende spiren også da :-)

Se hvor små de faktisk er, se det lille hjertet og få det bekreftet at det virkelig er noe der :-) Jeg gleder meg hvertfall kjempe masse og teller ned dagene!

eg fikk tidlig ul i uke 8 pga en ex.u. og en MA. da var fosteret 2 2 cm langt.

Fikk beskjed om at d ikke var vits i å ta noe ul før uke 7, er vanskelig å se noe.

men tror ikke man får tidlig ul uten at d skal være noe spesielt.

men om du går til en privat klinikk som utfører ul, kan man velge selv.

ellers er d kun ordinær ul rundt uke 18 som er d mest vanlige.

da eg hadde svangerskap utenfor livmor, var eg ca 5 -6 uker på vei, og legene hadde problemer med å se noe.

Trenger ikke være hysterisk for å ønske å ta tidlig ul.. det er veldig spennende å følge med hvordan spiren i magen vokser og utvikler seg, og godt å vite at alt står bra til.. Også veldig gøy å ha ul bilder fra forskjellige stadier i svangerskapet! Har vert i uke 8 og 14, og ordinær i uke 20.. :o)

Gjest En til 2011 <3

Skal på tilig ul i neste uke. Gleder meg :)

Synes det er kjempe flott å skulle få se babyen så tilig.Så vet man at det står bra til og at det er liv.

Enig med deg Vero_85 : Man trenger ikke være hysterisk for å ønske tilig ul. Alle er vi forskjellige, noen føler at det er unødvendig og venter til ordinær ul mens andre ønsker den før. Man skal være glad det er et valg som er opp til hver enkelt.. Takk å lov for valg og fri vilje :) Jeg legger meg ikke borti hva andre velger å gjøre i sitt svangerskap, for jeg vet vi er ALLE forskjellige og har forskjellige meninger.

Lykke til alle dere som skal se spirene deres tilig,det er en kjempe opplevelse og godt for det vordene mammahjerte å se det lille nurke for første gang :)

Jeg skal i dag, er 6+3.. pga. småblødninger, og tidligere SA`er..

samt at jeg er mer eller mindre nødt til å fortelle det på jobb, pga arbeidssituasjonen min, og da har jeg sagt at jeg vil se liv før jeg forteller noe!

gru-gleder meg !!!!!!!!!

skal bli godt å få det overstått, og krysser fingrene for at alt er ok!!!!!

Annonse

Får UL når jeg er ca 10 uker på vei - og ikke pga en kjempegod grunn sånn sett - vil bare ikke vente helt til uke 19 med å finne ut om det er liv, at alt foreløpig er ok + at det kun er en stk der inne.

Så lenge du ikke blir henvist til sykehuset så må du nok ikke ha en utrolig god grunn nei. Fikk samme i forrige svangerskap også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...