Gå til innhold

Til dere som pumper eller bruker morsmelkerstatning..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere er ute og har med dere melk på flaske. Hvordan varmer dere denne da opp ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg er ute bruker jeg ferdigpakker med mme og har med et litermål å putte flaska i og en termos med kokt vann. Hvis jeg er på kjøpesenter eller besøk finner jeg alltid en kran med varmtvann og trenger ikke å ha med termosen:)

Skrevet

Gutten min liker melk kald så har jeg med mm på flaske får han den som den er...

Skrevet

Enten har jeg med kaldtvann på flaske og varmtvann på termos, blander i riktig forhold og har i pulveret.

Jeg har også en sånn flaske som varmer opp innholdet ved hjelp av en patron, bruker den sammen med porsjonspakninger med ferdigblandet NAN. Det er litt mindre å dra på enn termoser og pulverdispensere, men det er en ganske dyr løsning (en patron koster ca 15 kr)

Skrevet

Pulver i boks, kaldt kokt vann på egen flaske og kokt varmt vann på termos. funker veldig bra. Evt. micro dit man kommer. Har dessuten en termoskopp i baggen slik at jeg kan holde melka varm en liten stund i vannbad.

Skrevet

jeg har ferdigblandet i flaske og ekstra pulver med.skal vi på besøk eller på kjøpesenter så er det alltid en mikro å finne.. så har jeg kjøpt en fisherprice flaskevarmer som jeg har medpå tur, den er knall god, kokte vannet kl 09 om morgene og kl 21.30 på kvelden var det fortsatt lunket og varmt nok til å varme flaske i, og da hadde det ligget i minus grader i bilen..

Skrevet

Morsmelk på tur må holdes kald. Jeg hadde en stelleveske som het "reisebaggen proff", den er isolerende og hadde smarte "holdere" til 3 stk flasker. Tok da med et kjøleelement for å holde melken kald.

For oppvarming hadde jeg en liten termos (0,5 l), den passet akkurat oppi den målekoppen som hører til stavmikseren min slik at det ikke tok så mye plass. Varmet morsmelken på vannbad i målekoppen med kokende vann fra termosen. Var jeg flink og helte vannet tilbake på termosen med det samme så holdt det til en oppvarming til.

Se fler tips ifm med pumping på ammedebatten:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/140050539

Bruker man mme-pulver så skal ikke disse blandes på forhånd og taes med på tur, man skal lage ferske måltider hver gang. Man kan også kjøpe ferdigblandet mme på små bokser, disse kan man bare ta med uten kjøling så sant pakningen er uåpnet. Tips og råd om mme finner du på forumet flaskemelk under de to trådene som er merket "HOLDES OPPE osv".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...