Gå til innhold

Legging av baby - 3 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 3 og en halv måned gammel. Tidligere har hun roet seg stort sett fint ved å bli lagt våken både til dagsoving og nattesoving. Vi har da sittet ved bagen/senga og ventet til hun har sovnet. De to siste ukene har det vært mye skriking forbundet med leggingene, alt fra 10 minutter, til at hun skriker seg sånn opp at vi må amme for å roe henne ned igjen, hender hun mister pusten av skrikinga selv om vi har tatt henne opp for å roe henne. Dette er veldig slitsomt og hjerteskjærende! Så de to siste dagene har vi latt henne sovne i armkroken, ligger da der i maks 10 minutter og koser med smokken før vi legger henne i bagen/senga. Sovner greit igjen dersom hun våkner når vi legger henne ned.

Det jeg lurer på er om dette er en fornuftig måte å løse problemet på? Liker ikke at hun skal ligge og skrike så mye når hun er så liten, men ettersom det er noe som har kommet i det siste lurer jeg på om det kan være litt trass som gjør at hun ikke sovner? Og at det at vi lar henne sovne i armkroken bare er å gjøre oss selv en bjørnetjeneste? Blir det neste at hun bare vil sovne i armkroken dersom vi bysser og synger samtidig feks? Skal sies at vi har forsøkt å gjøre soveplassene koselige med å gjøre det litt trangt, og vi går aldri fra henne før hun har sovnet.

Tips mottas med takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sørlig erfaring. Er førstegangs med en gutt på 3 mnd.

MEN tror IKKE de skriker på trass ennå.. det er det nok lenge til!

Når de gråter så er det fordi de har behov for noe (mat,tørr bleie, trøst, kos osv)

Jeg forsøker alltid først å legge lillegutt alene, hvis han ikke sovner legger jeg meg sammen med han og stryker på han. Hvis han da heller ikke sovner, så tar jeg han på fanget slik at han sovner der.

Selv om jeg har tatt han på fanget ved flere anledninger, så har ikke dette blitt en vane, og han sovner fortsatt for seg selv også.

Skrevet

Synes det høres fornuftig ut at hun får sovne på armen deres, og så lenge hun klarer å sove videre når hun blir lagt ned er det ihvertfall NULL stress, så bare fortsett slik! 3 mnd gamle babyer skriker ihvertfall ikke på trass, så det trenger du ikke å bekymre deg for i det hele tatt; hun skriker fordi hun ikke klarer å roe seg ned selv og trenger din hjelp, eller fordi hun er utrygg/ vil ha kos. De fleste babyer vil lære seg å sovne alene etterhvert som de blir eldre; husk de er enda små og fortsatt veldig avhengig av mamman sin=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...