tulla<3sep2010 Skrevet 12. desember 2010 #1 Skrevet 12. desember 2010 Er så usikker på hva jeg skal kjøpe.. Lille tuppa her er 11 uker her nå, så vet ikke hva ho liker enda, men nå er det såpass billig at jeg godt kunne tenke meg å samle opp noen:). Samme med bleier, Hvor mange i de forskjellige kjøper dere? Trenger tips her:)! Tusen takk:)
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 12. desember 2010 #2 Skrevet 12. desember 2010 anbefale hipp 6mnds glass (er de eneste jeg har funnet uten klumper) kylling å ris er favoritten her. Frukt glass er vel også noe greit å kjøpe inn. jeg kan hamstre litt videre da siden jenta mi er 10 mnd hun spiser faktisk noen av 12mnd glassene nå.
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 12. desember 2010 #3 Skrevet 12. desember 2010 Er det opp og avgjort at de slutter med de gunstige avtalene 1.1.11?
EgG Skrevet 12. desember 2010 #4 Skrevet 12. desember 2010 Synes det er litt skummelt å hamstre babymat. Man vet jo ikke om babyen vil ha det! Snuppa mi ville ikke ha noen form for glassmiddag. Jeg ville heller hamstret sviskemos og evt. andre fruktmoser. Kanskje noen typer middagsglass, men ikke noe lager. Bleier hamstrer vi. Har prøvd Libero ei stund nå sånn at vi vet at hun ikke reagerer på de. (har hørt en del babyer som kan gjøre det) Vi kjøper div. str. Prøver å regne ut i forhold til vekten nå og den vektøkningen vi har hatt i det siste slik at vi sånn ca vet hvor lenge hbun bruker ulike str. Men nå er snuppa mi 10,5mnd så vektøkningen er ikke like stor som hos en på 11uker.
2010 Mammaen Skrevet 12. desember 2010 #5 Skrevet 12. desember 2010 Har hamstret en del glass, mest frukt for de liker gutten min. Middagsglass har jeg en del av, men de er ikke alltid så populære. Hipp har noen som han liker (spesielt de grøtene med grønnsaker) og et par andre, mens andre liker han ikke i det hele tatt. Synes derfor det er dumt å kjøpe for mange - for da blir det ikke spist.. Da blir det dyre glass! Hvis jeg var deg ville jeg hamstret frukt, men ikke så mye middager. Har hørt om en god del barn som rett og slett ikke liker middagsglass. Bleier har jeg litt av, men er usikker på størrelser jeg. også. Bruker str 4 og er usikker på om/hvor mange jeg trenger i str 5.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 12. desember 2010 #6 Skrevet 12. desember 2010 Jeg hamstrer både middagsglass, sviskemos og bleier! Er jo så billig nå at det er dumt å la vær, og regner med at ihvertfall tilbudet på barnemat kommer til å stoppe over nyttår, bleier er jeg litt mer usikker på, men vil vel tro at prisene må opp ihvertfall litt, siden de selger med store tap nå. Lurt å kjøpe mye sviskemos og fruktmos, det går det som regel mye av, og når det gjelder bleier kjøper jeg mest Coop-bleier, siden de ble best i test og jeg liker dem godt-- og de koster bare 4,50 kr per pakke med 60 bleier (!!)
tulla<3sep2010 Skrevet 12. desember 2010 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2010 Tusen takk for svar! Jeg har handlet endel bleier, ca 12 pakker i str 3, og 15 pakker i str 4.. Foreløpig har jeg ikke handler noen i str 5, er usikker på om jeg behøver de.. Hm.. Snuppa bruker fremdeles str 2, men er en god å rund tuppe på 6100gr.. Da vet jeg at jeg hvertfall skal handle fruktmos og sviskemos å heller bare noe middagsglass..Hvor mange glass tenker dere å handle totalt? Tusen takk for tips og råd!
Trultemor73 Skrevet 12. desember 2010 #8 Skrevet 12. desember 2010 Hei! Husker jeg hadde kjøpt noen bleiepakker i str. 3, men fikk problemer med å bruke de opp. De ble rett og slett alt for små når gutten min var 5 1/2 mnd. Angret på at jeg hadde hamstret en del i den str. Fikk tynt ut den siste pakken til han ble 6 mnd. Ble så lettet da det ble tomt og vi kunne begynne med nr. 4. Da slapp jeg bodyer med bæsj på ryggen, he, he. Men jentene mine brukte nok str. 3 mye lengre. Han veide nesten 10 kg på 6 mnd kontrollen. Så str. 1, 2 og 3 synes jeg han vokste ganske så fot ifra. Jeg har hamstret litt i str. 4 og 5. Det er nok de str. som blir brukt mest. Gutten min er nå 8 mnd. Har prøvd både hipp og småfolk mat og gutten min spiser det som bare det. Men husker at jentene mine ikke likte slik ferdigmat (da prøvde jeg nestle). Fruktmos er han også kjempeglad i. Får liksom ikke hamstret så mye, da han spiser ca. 3 glass om dagen. Middag, fruktmos og yoghurtglass. Så her går det fort tomt.
tulla<3sep2010 Skrevet 13. desember 2010 Forfatter #9 Skrevet 13. desember 2010 Tusen takk for svar! Jeg tenker også sånn som deg Lykkelig&gla at det er for dumt å la være, men ser ut som jeg kanskje burde satse på hipp å småfolk.. Har tenkt at den nr 3 sikkert ikke varer så lenge, så de var har av den kjøpte jeg for en stund siden når min mor var på besøk... siste gangene har det gått i 4 bleiene, så fortsetter nok å kjøpe noen til i dem og noen få i 5.. Men da skal jeg få tak i mer av den fruktmosen og grøten hvertfall.. Tusen takk! Og flere tips mottas gjerne:)!
Ronja&Odin Skrevet 13. desember 2010 #10 Skrevet 13. desember 2010 koster ca 1 kr glasset så er jo ikke værre en og gi det bort da
To skjønne -ble storebrødre :) Skrevet 13. desember 2010 #11 Skrevet 13. desember 2010 Her bygger vi opp et lite lager av både bleier og barnemat. Er det noen som vet hvilken kjede som er akkurat nå billigst på barnematen på glass? Jeg har antatt at Kiwi er billigst, i og med at man nå betaler bare 1/4 av vanlig pris pr glass? Har ikke sjekket priser andre steder da.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 13. desember 2010 #12 Skrevet 13. desember 2010 Kiwi er billigst på barnematen ja, og Libero-bleier. Pampers er billigst på Rimi. Her spiste storesøster nesten alle typer middagsglass, så jeg hamstrer masse middagsglass også, i tillegg til fruktmos og sviske. Nestle 6 mnds-glassene var veldig populært her, så kjøper mest Nestle og Hipp, pluss noe Småfolk også. Hvis det skulle vise seg at lillesøster ikke liker mid.glassene, gir vi det bare til storesøster istedet; hun er fortsatt fan av dem og spør ofte om hun kan få middagsglass til middag
Ennai Skrevet 13. desember 2010 #13 Skrevet 13. desember 2010 Min lille på straks 4 mnd er 8,2 kg allerede, så jeg har hamsta inn både 5 og 6 størrelsene i bleier. Har kjøpt inn en 25-30 av hver størrelse Bruker nr 4 for øyeblikket.. Har og kjøp inn noen 7er pakker.. Det virker som om at han kommer til å spise det meste da jeg har prøvd blåbær i grøten hans en gang og det gikk ned på høykant.. Har kjøpt inn både småfolk, nestle og hipp glass. Både fruktmos og middag av de typene jeg har kommet over..Blir en 57 kr og 4 pakker bleier og 4 glass, så taper mindre på det om han ikke vil ha de enn om at han elsker de og jeg må betale full pris for de:P Om du skjønte den siste setningen der ;P
Gjest JuniGull10 og mange drømmer... Skrevet 13. desember 2010 #14 Skrevet 13. desember 2010 Jeg har kjøpt en del bleier, men bare sånn frem til han er 12 mnd (han er 6mnd nå). Jeg aner ikke hvordan ting blir når han begynner å gå, så jeg venter med det. Jeg har kjøpt en del fruktmosglass. Han har begynt med fast føde nå, så nå får jeg et lite innblikk i hva han liker. Han elsker pæremosen fra nestle og banan/fersken fra hipp (4mnd glass). Jeg kjøper også noe sviskemos. Jeg tør ikke kjøpe for mange middagsglass, men jeg kjøper en lett blanding slik at vi har et utvalg å prøve oss frem i her hjemme. Jeg kjøper bare 6 mnd glass, men vurderer å kjøpe noen 8mnd. Jeg ønsker å lage middag selv, så håper helst han vil ha hjemmelaget mat! :-)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 13. desember 2010 #15 Skrevet 13. desember 2010 Kjøper hver gang jeg er i butikken men hamstrer ikke sånn veldig. Vanskelig når gutten min spiser minimum 1 glass om dagen. Brukte lang tid på å få han til å like middagsglass,også fruktglassene, men nå spiser han stort sett alt:) Så her er ikke det noe problem... Uansett når man får 4 glass for 10kr så får det bare være om jeg må kaste noe av maten han ikke liker. Prøver alt:) Bleier har jeg hamstret litt av:) har vel 20pk totalt nå. Str 4(som han bruker nå og varer ganske lenge) og str 5. Ingen større... Det tar jeg senere. Er iallefall en god stund til vi trenger å kjøpe bleier:)
Gjøkeredet③ Skrevet 13. desember 2010 #17 Skrevet 13. desember 2010 Jeg trodde Pampersene var billigst på Coop jeg? Jeg betaler 40 kroner for en kartong med 120 bleier. Baby dry str. 4. Er de billigere enn dette på Rimi?
Gjest Skrevet 13. desember 2010 #18 Skrevet 13. desember 2010 Jeg har kjøpt inn en del middagsglass. Kommer til å lage en del middager selv, men det er kjekt å ha en del glass i perioder hvor jeg ikke orker eller har tid til å lage.. Noen fruktglass har jeg og, men jenta mi er veldig glad i revet frukt og bananbiter.. Hu er snart 7 mnd og har 7 tenner, så hun vil helst ha litt å tygge på. Hu spiser i grunnen alt hun får, så da har jeg kjøpt inn litt av hvert. Bleier begynner det å bli en del av. Jenta mi er veldig tynn og bruker de ulike bleiestørrelsene ganske lenge. Bruker fortsatt nr 3. Har kjøpt ganske mange i nr 4 og begynner vel å få en del i nr 5 og. Det er vel rundt 20 bleier pr pakke, og hvis man skifter 4-5 bleier om dagen så går det en pakke på under en uke... Trenger en god del det neste året da.. Tror jeg har rundt 40 pk nr 4 og 30 nr 5.. SKal kjøpe noen til.. Hvis jenta mi ikke får brukt de, så kjenner jeg flere andre som kan trenge..
Gjest Skrevet 14. desember 2010 #19 Skrevet 14. desember 2010 Har hamstret bleier da jeg har 2 bleiebarn, desverre går det nesten unna like mye som jeg "hamstrer" merker jeg. Handler med vogn og den siste tiden har jeg ikke hatt hatt plass da jeg ikke har vært så ofte på butikken pga kulda og sykdom.. Har vel handlet ca. 40 barnematglass, men kun fruktpure, går kanskje ca. 1 til dagen så de varer jo maks 1,5 mnd da. Fin som mellommåltid og til å blande i grøt så tviler på at hun plutselig ikke vil ha.. Opplevde at gutten min plutselig KUN ville ha middagsglass (ga både hjemmelaget og middagsglass i begynnelsen..) så jenta mi får bevisst ikke glass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå