Gå til innhold

Bruker dere våtservietter? event . hvor og når?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hittil ikke brukt..men har fått mange av liberos sine nå.

Vurdere å bruke i værste bleieskift tider hvor det blir litt ekstra å vaske.

Bruker dere?

Event til hva?

Rompe/hender/ansikt?

Så og att libero hadde eget til ansikt/hender? . sånne små pakkninger men hva er forskjellen?

Fortsetter under...

Skrevet

Vi bruker våtservietter til bleieskift.. alltid.. det har fungert helt fint, aldri vært sår eller reagert allergisk på det.. vi bruker pampers våtservietter da, syns libero sine er så tørre og ekle.. men fikk mange gratis prøvepakker fra libero i disse gratispakkene da jeg var gravid, så de bruker vi når han spiser... altså, hvis det renner litt melk nedover haken hans og sånn.

Skrevet

Hjemme:

Papir vaskelapper med bare vann ved tissebleier. (euroshopper sine er veldig gode) Sparer litt klutvask ved å bruke disse.

Papir vaskelapper med mildt såpevann ved bæsj. Greit å bare kaste.

Vanlig vaskeklut med mildt såpevann om morgenen og kvelden.

Ved evt skift om natta bruker jeg våtservietter, libero sine.

Borte:

Libero våtservietter

Har også en liten pakke med våtservietter for hender og ansikt i stelleveska som jeg bruker ved måltider når vi er borte.. Hjemme bruker jeg vanlig vaskeklut.

Vanlige våtservietter har mer lukt, og smaker ikke akkurat godt. De som er beregnet for ansikt er mildere i lukten, og du slipper smaken.. Synes disse fungerer bra, men er egentlig ikke noen nødvendighet.

Jeg bruker Libero våtservietter fordi jeg vet at jenta mi tåler de. Vi har prøvd neutral sine, men hun blei veldig sår av de. Hun tåler heller ikke pampersbleier, så da har jeg droppet å prøve våtserviettene derifra.

Skrevet

Bruker våtservietter ved bæsjebleier. Ved kun tiss bruker jeg ingenting.

Vasker med vaskeklut og vann morgen og kveld.

Vaskeklut med vann når jeg tørker bort grøtrester etc.

Skrevet

Bruker våtservietter kun når vi er borte hjemmefra og det er bæsjebleie (ytterst sjelden med andre ord...). Har en pakke liggende i stellevesken. Har bare brukt de jeg har fått gratis i babypakker og andre prøver så har ikke kjøpt noen selv. Liker ikke å bruke våtservietter til baby, men de er jo grei på tur (og en gang i skuddåret er jo ok) -foreløpig synes jeg Natusan og Pampers sine har vært helt ok, men Libero sine har en grusom lukt! Blir helt kvalm jeg... Det lukter verre en bæsj!

Har kjøpt de til hender som også ligger i stellevesken til vask av hender på tur. De synes jeg fungerer veldig greit!

Hjemme bruker jeg Mesoft kompresser med vann til å fjerne bæsjen med, og klut etterpå når det verste er borte. Kluter brukes også ved morgen/kveldsstell til ansikt og hender. Tørkepapir/våt klut til tørking av hender og ansikt ved måltider og annet søl.

Skrevet

Jeg synes Mesoft-papirklutene er geniale, da sparer man klutvask, og man slipper samtidig alle tilsetningsstoffene som er i våtserviettene. Bruker våtservietter kun når vi er på farta, og da blir det som regel Neutral sine.

Annonse

Skrevet

Har kun brukt våtservietter når vi er borte, samt et par ganger ved "monster-bleier",dvs MYE bæsj som fyller hele området bleia dekker. Er Libero's våtservietter jeg bruker.

Ellers går det i Mesoft, med vann eller olje.

Skrevet

Bruker mesoft, hjemme og på farten! Har en liten tett boks, fyller boksen med vann og en god olje, lar dem suge det til seg og lukker boksen. Ingen sår stump, god samvittighet når jeg bruker dem, da de inneholder kun vann og pleiende olje :)

Skrevet

Gjør som Eureca. Er helt genialt:) da har jeg god samvittighet også. Liker ikke å bruke våtservietter til så små babyer, så kommer nok til å gjøre dette til hun er rundt året og begynner i bhg.

Skrevet

Har altid brukt våtservietter til bleieskift. Hender også jeg vasker hender og ansiktet med det. Gjør det fordi det er et enklere alternativ. mine barn på 2 år og 4 mnd har ikke reagert på det.

Noen skriver at de vil ikke bruke våtservietter på små barn. Da lurer jeg på, hvorfor ikke ??

Gjest JuniGull10 og mange drømmer...
Skrevet

Vi bruker nesten bare våtservietter. Det blir vekslet mellom dette og de tørre engangsklutene fra Euroshopper. Vi bruker Libero og de billige på Obs.

Vi vasker rompa hver morgen og kveld med klut, så bruker vi våtservietter ved alle bæsjebleiene.

Jeg har forsøkt de til ansikt og hender, men jeg syns de luktet parfyme. Jeg vil nok ikke anbefale dem til små babyer. Jeg kommer kun til å bruke dem på tur, sånn hvis vi er på shopping, på kafe eller noe. Hjemme blir det bare engangskluter med lunket vann.

Skrevet

Hvor selges de Euroshopper-klutene dere skriver om?

Skrevet

Her gjør vi akkurat som Maigutt07 + maijente10.

Bruker Libero sine våtservietter. Har kjøpt first price sine nå for å prøve. Skal se om han tåler de,de var jo ganske billige:)

Brukte Mesoft til å begynne med da han var BABY men har gått over til våtservietter:) Libero fordi han tåler disse,aldri vært sår.

Bruker klut i ansiktet og hender men har noen libero servietter til hender og ansikt. Disse syns jeg er MYE bedre enn vanlig våtservietter i ansiktet. det fikk gutten min utslett i ansiktet av.

Annonse

Skrevet

Jeg bruker våtservietter kun ved bleieskift andre steder enn hjemme (ligger i stelleveska). Her hjemme bruker vi engangskluter i rumpa, evnt med litt såpe hvis bæsj. Og myke vaskekluter med vann i ansikt.

Skrevet

Jeg bruker Unik sensitiv våtservietter. De er milde mot huden(og anbefalt av NAAF), men jeg bruker de bare når vesla har bæsja seg aldeles ut. Tar vekk det verste med våtservietter før jeg vasker med klut og vann.

Bruker aldri våtservietter i ansiktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...