Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har ganske nydlig funnet ut at jeg er gravid og er super lykkelig. Jeg går nå inn i min 6 uke :). Håper virkelig bare dette går bra.

Jeg rir et par ganger i uka og har nå fått beskjed av min lege at jeg burde holde opp med dette.

Jeg er forrytter for en nydelig konkurransehest og er nå nødt til å si den fra meg. Dersom noe skulle gå galt med spiren inni meg vet jeg at hesten ville fått meg til å tenke på noe annet... Jeg vil derfor ikke si den helt fra meg og brenne alle broer.

Noen som har noe forslag til hva jeg kan si til hesteeier? Har litt lyst til å si det som det er, men også på en måte holde det hele hemmelig til jeg er 12 uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med graviditeten! Det er kjempekoselig å vente en liten. Selv er jeg på siste dag i første trimester og gleder meg masse til tassen kommer. Jeg har vært hos to leger og ultralyd og hørt fosterlyd, alt i orden med bebis. Jeg rir fortsatt og skal nok ri så lenge jeg greier. Fikk velsignelse av begge legene mine, og jeg rir kun veldig snille hester som aldri kaster av eller noe. Rir også kun i hall nå. Synd at du ikke kan fortsette da, jeg vet jo hvilken glede det er med hest. Jeg ville kanskje sagt at jeg har det intensivt i jobb/studier i en kort periode så derfor passer det desverre ikke med hest akkurat nå. Evt går det jo kanskje an å si det kun til heteeier. Jeg sa det til min instruktør tidlg, slik at vi kunne legge opp treningen etter dette, hun hadde hatt flere gravide så hadde erfaring med det:) lykke til!

Skrevet

Heisan, jeg mener du kan godt fortsette med ridningen fram til du er ca. 3-4 måneder på vei. Klar må du vite hva du satser på. Jeg rir også og er litt forsiktig nå da. Men i helga ramla jeg også av 2 ganger - dette bør jo unngåes. Men før magen ikke synes er den lille jo beskyttet inne i kroppen din for det meste. jeg husker sist sluttet jeg da ja var 3 mnd på vei. Jeg greide uansett ikke -var altfor kvalm. Vi skal jo ikke gå i dvale i 9 mnd - vi skal leve også og er du frisk & rask ellers så går det bra og det er forresten bra og holde seg i fysisk aktivitæt.

Lykke til

Skrevet

Takk for melding svar fra dere begge to. Jo jeg kunne sikkert ha fortsatt å ri og ville nok gjort det om det var min hest. Men denne er ganske stor og meget vilter og når legen anbefalte meg ikke ri ønsket min mann at jeg også sluttet.

Jeg kommer ikke til å slutte å være i stallen og var der i dag. Mulig jeg er litt overhysterisk for det lille frøet... men synes det føles best slik.

Jeg fortalte det til hesteeieren bare og ba henne ikke fortelle det videre. Føltes mest riktig slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...